استان ایلام درغربی ترین نقطه کشور امروزه بدلیل قرارگرفتن درمسیر راه کربلا وبه مدد وجود ظرفیت عظیم مرز بین المللی مهران به یکی از استانهای گردش پذیرکشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 14 September 2015
استان ایلام درغربی ترین نقطه کشور امروزه بدلیل قرارگرفتن درمسیر راه کربلا وبه مدد وجود ظرفیت عظیم مرز بین المللی مهران به یکی از استانهای گردش پذیرکشور تبدیل شده است.
به گزارش تابناک ایلام،براساس آمارهای ارائه شده از مبادی ذیربط ،علاوه براینکه سالیانه بیش از 500هزار گردشگر خارجی از ملیت های مختلف عراقی ،افغانی،تاجیک وپاکستانی بمنظور انجام زیارت از  مرز بین المللی مهران تردد می نمایند،گردشگرانی نیز هستند که به منظور بازدید از مناطق تاریخی ونقاط بکرطبیعی ایلام ویادمانهای دفاع مقدس به این استان وارد می شوند،این درحالیست زیرساختهای لازم برای ورود این حجم گردشگر به شهرهای مختلف استان ایلام مهیا نشده است وبدلیل نبود مراکز خرید ایلام وسایرشهرستانهای استان این حجم گردشگر داخلی وخارجی دست خالی این استان را ترک می کنند.
امروزه برکسی پوشیده نیست که خرید به عنوان یک عنصر مهم در بین گردشگران مرسوم است و بیشتر گردشگران قبل از سفر به هر منطقه به بررسی وضعیت بازارها و مراکز تفریحی و رفاهی آن می پردازند.

هم اکنون گردشگران علاوه  بر دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی علاقمند به حضور در بازار و مراکز تفریحی و رفاهی شهرها هستند که استان ایلام از این نعمت بی بهره مانده است.

ایلام به عنوان عروس زاگرس با تمام زیبایی های خود در بخش آثار تاریخی و طبیعی از عدم وجود مراکز خرید و تفریح و رفاهی رنج می برد و متاسفانه بیشتر گردشگران حتی نمی دانند بازار استان کجا است.

برای توسعه گردشگری استان ایلام در بخشهای مختلف به ویژه زیرساختهای لازم تعامل و همکاری همه نهادها با میراث فرهنگی استان ضروری است.

ساخت هتل چهار ستاره ومراکز خرید گامی به جلو

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام معتقداست که یکی از مباحث امروزی در گردشگری هر منطقه ایجاد مراکز خرید، تفریحی و رفاهی است .

وی می گوید: میراث فرهنگی استان ایلام در تلاش است با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه را برای جذب گردشگر به استان فراهم کند که البته در این راه نیازمند تعامل دیگر دستگاه های اجرایی استان است .

شنبه زاده اظهارداشت: میراث فرهنگی استان ایلام برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ایجاد مراکز خرید و تفریحی و رفاهی آماده همکاری است

وی احداث هتل درشهرهای مهران وایلام را ضرورتی انکار ناپذیر دانسته وگفت: یکی از مباحث مهم و جدی در استان ایلام بحث ایجاد هتل چهارستاره است که هم اکنون این مهم در شهر ایلام و مهران در حال پیگری است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتایج خوبی برسد .

به گفته این مقام مسئول سرمایه گذاران متعددی برای حضور در استان ایلام و ایجاد مراکز تفریحی در چند منطقه استان اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم منجر به توسعه و اشتغال در استان ایلام شود

اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ایلام 

رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 25 میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان ایلام در سال 94 می‌شود.

ب «محمد نور الهی» در حاشیه‌ی بازدید از محور گردشگری امامزاده «ابراهیم قتال (ع)» شهرستان دهلران اظهار کرد:22 میلیارد ریال از این اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی تخصیص مصوب شده است که 2.5 برابر اعتبار بخش گردشگری استان در سال گذشته است.

وی تأکید کرد: در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با فرمانداران نیز مقرر شد 3 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی در راستای توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یابد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام، ادامه داد: با توجه به کمبودهای زیرساختی در بخش گردشگری استان، مقررشده این اعتبار برای زیرساخت‌های اولیه ازجمله راه دسترسی، آب، برق و... مناطق نمونه گردشگری، کمپینگ‌ها و جاذبه‌های گردشگری اختصاص یابد.

نورالهی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان دانست و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری یکی از راهکارهای مهم توسعه استان ایلام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار