مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب مناسب در موضوعات مختلف به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 02 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز بیان داشت: یکی از سیاست‌های کلان و هدفمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش در مسیر توسعه و تقویت منابع خوانداری به ادارات و نهادهای دولتی و سایر موسسات مردم نهاد است که به طور مداوم و مستمر در حال اجراست و تاکنون ده‌ها هزار جلد کتاب با نظارت این اداره کل از سوی "کتابسرا" اهداء و توزیع شده است.

وی اظهار کرد: بمنظور تامین منابع مطالعاتی و خوانداری مناسب و تقویت قفسه های کتابخانه های عمومی، تعداد ۲۳۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان و جوامع هدف به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا شده تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در انتخاب کتاب ها تلاش شده آثار مولفان و ناشران بومی نیز وجود داشته باشد تا مخاطبان با آثار و اندیشه‌های مولفان هم استانی بهتر و ملموس‌تر آشنا شوند، زیرا ناشران و مولفان از سرمایه‌های ارزشمند ادبی و فرهنگی استان به شمار می‌روند.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف از سوی کتابسرای این اداره کل توزیع و اهدا شده و این عدد تا پایان سال افزایش خواهد یافت و تلاش شده توزیعی عادلانه و هدف‌مند و با برنامه انجام شود.

خودآموز یادآور شد: نهضت توسعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، خوشبختانه بر مسیر مناسبی ریل گذاری شده و ناشران،مولفان و موسسات فرهنگی هنری و سازمان‌های مردم نهاد و تلاشگران این عرصه، اقدامات موثری را انجام می‌دهند که نویدبخش فردایی روشن و پرامید در این عرصه خواهد بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار