مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: موزه‌های استان ایلام طی ایام نوروز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و بنا به شرایط رنگ شهرستان‌ها بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۹۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 03 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: کمیته ساماندهی موزه‌های استان با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز با حضور اعضای کمیته این اداره‌کل در محل سالن جلسات برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه تمامی مشکلات و نواقصی و برنامه‌های پیشنهادی برای ارتقای این موزه‌ها مطرح شد و برای رفع این موانع مصوباتی به تصویب رسیده است.

شنبه‌زاده افزود: مصوب شد که جلسات کارگروه شورای راهبردی موزه‌ها به‌صورت منظم هر سه‌ماه یک بار با ارائه گزارش‌های قبلی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در استان سه موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ کشاورزی وجود دارد که همه روزه به خصوص ایام نوروز پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است، تصریح کرد: بازگشایی موزه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و بنا به شرایط رنگ شهرستان‌ها در ایام نوروز انجام می‌پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه نرم‌افزار بهداشتی در ورودی موزه‌ها فعال و اجرا می‌شود، عنوان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به تعمیرات موضعی فضاهای معیوب و آسیب‌دیده، تعویض سیستم‌های روشنایی آسیب‌دیده فضاهای نمایشی موزه‌ها، نصب سیستم حفاظتی و چشمی دوربین‌ها در مکان‌های کور و مورد نیاز موزه‌ها، تهیه دستگاه‌های ضدعفونی کننده و تب‌سنج به تعداد مورد نیاز اشاره کرد.

شنبه‌زاده اضافه کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ثبت شده و مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است.

وی یادآور شد: کاخ فلاحتی نیز یکی از بناهای تاریخی و ثبت شده در مرکز استان با کاربری موزه تاریخ کشاورزی است و در موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره شهر آثاری از پیش از تاریخ تا دوران اسلامی به نمایش گذاشته شده که به روی علاقمندان باز است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار