معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان:
تابناک-با حضور خانم دکتر فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان ،نشست تخصصی مسئولین ورزش بانوان شهرستان ها و نواب روسای هیئت های ورزشی استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 11 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، این نشست به ریاست خانم دکتر فرهادی زاد معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان،امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین اداره کل ومسئولین بانوان ورزش وجوانان شهرستانهای استان و نواب روسای هیئتهای ورزشی استان در محل سالن پیارم جهادکشاورزی شهرستان بندرعباس برگزارشد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست تخصصی مسئولین ورزش بانوان ضمن بیان نقش زنان در جامعه اظهارداشت:برای حل مشکل مالی بانوان در هیئت ها و فدراسیون ها تفاهم نامه ای را تنظیم نموده ایم که فدراسیون ها و هیئت ها توجه ویژه به ورزش و مسابقات آقایان و هم بانوان در کنار هم داشته باشند تا بتوانند از حمایت های مالی مساوی بهره ببرند.

وی افزود:برای حل موضوع اسپانسرتیم های ورزشی بانوان با رایزنی هایی که انجام شده مقرر شد مسابقات بانوان از طریق فضای مجازی و اینترنتی پخش شود تا اسپانسرهایی که این مسابقات را پشتیبانی می کنند نیز دیده شوند.

معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد حوزه ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان بیان داشت: با حضور امیاری مدیرکل ساعی و توانمند در هرمزگان و‌ خانم مرادی معاونت توسعه ورزش بانوان ، رشد ورزش بانوان استان در سالجاری با وجود شرایط محدود کرونا ،فعالیت و عملکردبی نظیری را در اجرای برنامه ها و طرح های وزارت داشتند و کسب موفقیت های بانوان ورزشکار استان در میادین ورزشی کشورنشان از تلاش ها و فعالیت های این حوزه در استان می باشد.

فرهادی زاد در بحث حجاب وعفاف نیز بیان نمود: مسئله حجاب وعفاف بانوان ورزشکار در میادین ورزشی بین المللی یکی از مسائل مهمی است که مسئولین ورزشی باید در کنار تمرینات ورزشی به این امر مهم توجه نمایید.

وی درپایان از تلاش ها و پیگیری های مدیر کل ورزش وجوانان و‌ خانم مرادی معاونت توسعه ورزش بانوان درخصوص اهمیت به ورزش بانوان و اجرای طرح وبرنامه های وزارت تقدیر و تشکر نمود.

درادامه محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش وجوانان دراین نشست بیان داشت:استان هرمزگان درهمه زمینه هاظرفیت ها و استعدادهای فراوانی دارد.

وی افزود:ماهمه خادمین ورزش مردم استان هرمزگان هستیم ، استانی که دارای مردمانی با فرهنگ وخونگرم ودارای استعدادهای مختلف در زمینه های فرهنگی، ورزشی،اجتماعی و .... که بیش از ۴۸درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهند.

امیاری یادآورشد:۵۰درصد بانوان در شهر و ۵۰درصد در روستاها ساکن هستند و هرمزگان دومین استان دارای جمعیت جوان کشوراست که این مسئله نیازمند توجه ویژه به بحث جوانان و ورزش آنان می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان افزود:اتفاقات خوبی با حمایت های وزیر ورزش وجوانان و استاندار محترم هرمزگان برای ورزش استان بخصوص در ورزش بانوان شاهد هستیم.

امیاری اظهار کرد:حضور بانوان در رقابتها و مسابقات و لیگ های کشوری ،نشان از ظرفیت و پتانسیل دختران و زنان این منطقه است که فدراسیون های ورزشی نیزباید توجه ویژه و خاصی به ورزش هرمزگان بخصوص رشته های هدف داشته باشند.

وی گفت:توجه به توسعه زیر ساخت های ورزشی، برگزاری کلاس های مختلف ،میزبانی ها ،برگزاری اردوها باعث توسعه ورزش و دانش مربیان و ارتقای سطح دانش ورزشکاران می شودو رشته هایی مانند والیبال،بسکتبال، قایقرانی، ورزش های رزمی،فوتسال و ..... در استان پتانسیل های خوبی داردو ما بدنبال ساخت خانه های تخصصی برای این رشته های ورزشی درهرمزگان هستیم.

امیاری در پایان افزود:بانوان ورزشکار هرمزگانی بسیار توانمند هستند وفدراسیون ها می توانند از این ظرفیت ها در جهت پیشرفت ورزش کشور بهره لازم را ببرند که باعث اتفاقات خوب در ورزش استان خواهدشد.


در ادامه خانم یگانه مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری در این نشست اظهارداشت:بحث ورزش بانوان و ورزش در خانواده یکی از مهم ترین مسائل در بحث نشاط و شور در خانواده و جامعه می باشد.

وی گفت:زنان نقش محوری را در خانواده برای فرزندان و همسرشان ایفا میکنند و برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش،باید از زنان خانواده شروع کنیم و ارتقای سطح دانش زنان در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شودو بسیاری از مسائل و مشکلات را در خانواده و جامعه را رفع می نماید.

وی در پایان گفت:بانوان هرمزگانی در همه زمینه ها توانمند و فعال هستند وباید توانمندی های زنان این استان را به کل کشور نشان دهیم.

در ادامه خانم مرادی معاونت ورزش بانوان اداره کل ، گزارشی از فعالیت هاو عملکرد حوزه ورزش بانوان ارائه نمودند.

وی افزود:در سالجاری با توجه به شیوع ویروس کووید19 بسیاری از طرح های حوزه معاونت ورزش بانوان ازجمله طرح طبیعت گردی ورزشی، پیرامید،طرح ساختارقامتی و....و همچنین میزبانی ها را برگزار نموده ایم.

در ادامه سایر اعضاء نظرات ، پیشنهادات و درخواست های خود را ارائه نمودندو خواستار حمایت ها و کمک ها ی مالی بیشتری برای ورزش بانوان و توسعه زیرساخت ها و اختصاص سالن های ورزشی مخصوص بانوان شدندوخواستار بیمه ای برای مربیان که در حوزه ها و رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند شدند.

گفتنی است ، حضور در نشست بانوان،افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای نوبند پاسنگ بندرعباس و حضور در فینال و اختتامیه رقابتهای تنیس جایزه بزرگ بانوان از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان به استان هرمزگان است.انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار