در رسانه ها:
زير ساخت هاي گردشگري استان در حد صفر است باید تعامل کافي بين4 عنصر ميزبان، گردشگر و سياست گذاران اين حوزه و ارائه کنندگان خدمات گردشگري ایجاد شود،تا صنعت گردشگري استان از رکود خارج شود،مأموران مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي موفق به کشف 50 کيلو ترياک از داخل بار ذرت يک دستگاه کاميون شدند، آغاز فصل چهارم کاوش در محوطه باستانی چلو طی روزهای آینده،این کاوش‌ها با همکاری تیم باستان‌شناسی ایتالیایی انجام می‌شود
کد خبر: ۹۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 15 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي با بیان اینکه دره ميلانلو به عنوان قطب گردشگري استان شناخته شده است و روستاي اسطرخي نيز به عنوان منطقه نمونه گردشگري در انتهاي اين دره معرفي خواهد شد،افزود:در توسعه گردشگري 4 عنصر ميزبان، گردشگر، سياست گذاران اين حوزه و ارائه کنندگان خدمات گردشگري دخيل هستند
سويدانلويي افزود:براي توسعه گردشگري بايد نگرش اين عناصر را در استان تغيير دهيم و تعامل کافي بين اين 4 عنصر ايجاد کنيم تا صنعت گردشگري استان از رکود خارج شود.
وي بيان کرد: از شهرستان ها خواسته ايم براي تبليغات گردشگري 100 ميليون تومان اختصاص دهند.
معاون گردشگري سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي نيز با بيان اين که متاسفانه شهرهاي ما در حال حاضر آمادگي پذيرش مسافر را ندارند،گفت:اولويت اول استان در بحث گردشگري، توسعه زيرساخت هاست.
قدير افروند با اشاره به عبور حدود 15 تا 20 ميليون زائر و گردشگر از خراسان شمالي اين استان را داراي ظرفيت خوبي براي جذب گردشگر دانست و افزود: براي جذب گردشگر فقط خدمت به مسافر ملاک نيست بلکه بايد بهره برداري هاي لازم نيز صورت گيرد.
افروند در ادامه داد:براي تجهيز خانه هاي روستايي و مهيا کردن امکانات براي جذب گردشگر در روستاها تا سقف 100 ميليون تومان تسهيلات با نرخ 4 درصد ارائه مي شود.
وي از بنياد مسکن خواست در بحث اجراي طرح بهسازي روستاي اسطرخي به حفظ اصالت اين روستا توجه ويژه اي کند و اظهار داشت: بايد به صنايع دستي، طب سنتي و گياهان دارويي اين منطقه نيز توجه ويژه اي شود.

کشف 50 کيلو ترياک از بار ذرت يک کاميون

فرمانده انتظامي خراسان شمالي،به  نقل از روزنامه خراسان شمالی،گفت: درپي کار اطلاعاتي مبني براين که شخصي با همکاري يک راننده کاميون قصد دارد مقدار قابل توجهي مواد مخدر از نوع سنتي را از استان فارس به خراسان شمالي حمل و بين مشتريانش به فروش برساند، اين موضوع در دستور کار اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالي قرار گرفت.
سردار مظاهري افزود:بر اساس گزارش رسيده مبني بر اين که راننده اي با يک دستگاه کاميون ده چرخ اسکانيا به بندرعباس رفته است پس از هماهنگي هاي لازم، دستور شناسايي و دستگيري متهمان و توقيف کاميون صادر و مواد مخدر کشف شد.
وي خاطرنشان کرد:پس از اخذ مجوز يک اکيپ از مأموران پليس مبارزه با موادمخدر استان به محور مواصلاتي اعزام شدند و کاميون اسکانيا در ابتداي حوزه استحفاظي استان شناسايي شد و ماموران دريک عمليات غافلگيرانه کاميون مذکور را متوقف و راننده آن را دستگير کردند.
وي تصريح کرد: با توجه به اين که مواد مخدر در داخل بار ذرت جاسازي شده بود کاميون به ستاد پليس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد و از داخل بار ذرت تعداد 5 بسته مواد مخدر از نوع ترياک به مقدار حدود 50کيلوگرم کشف و ضبط شد.

کاوش چلو با همکاری ایتالیا

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی،در گفتگو با خبرنگار ایسنا،گفت:باید طی پنج فصل، کاوش در این منطقه باستانی انجام شود.
وی با بیان اینکه این کاوش‌ها با همکاری تیم باستان‌شناسی ایتالیایی انجام می‌شود، افزود: به احتمال فراوان فصل چهارم کاوش‌ها در نیمه اول مهر سال جاری با همکاری این تیم انجام شود و بعد از آن تفاهمنامه همکاری نیز به پایان خواهد رسید.

وحدتی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل عملیات کاوش یک سال از برنامه زمان‌بندی عقب است، توضیح داد: کمبود اعتبارات و مشکل ویزای تیم باستان شناسی ایتالیایی موجب شد تا یک فصل از کاوش‌ها به تاخیر افتد.
وی در خصوص این محوطه باستانی که در منطقه سنخواست قرار دارد،تصریح کرد:قدمت محوطه باستانی چلو که در منطقه سنخواست قرار دارد مربوط به سه هزار و ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است.
وی در ادامه افزود:این منطقه به دلیل وجود فاکتورهایی همچون جاده ابریشم، آب و خاک مناسب برای انجام فعالیت‌های کشاورزی، معدن غنی و حضور جانوران متعدد برای شکار تبدیل به شهر شده است. استقرار در این منطقه ۲۰۰۰ سال طول کشیده و طی انجام عملیات کاوش‌های متعدد آثار تاریخی با ارزشی کشف شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار