نوجوان ۱۲ساله حین ساخت مواد محترقه در منزل مسکونی دچار حادثه شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 15 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از سوختگی و جراحت شدید نوجوان ۱۲ساله حین ساخت مواد محترقه در منزل مسکونی، واقع در پارسیان شمالی خبر داد.

محمدهادی قانع گفت: ظهر امروز، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه۱۲۵ مبنی بر شنیدن انفجار از داخل یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه ۱۵ را به محل حادثه در پارسیان شمالی اعزام کرد.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، یک نوجوان ۱۲ساله در حین ساخت مواد محترقه در حیاط منزل مسکونی‌شان به دلیل انفجار دچار سوختگی و جراحت شدید شده که بلافاصله این نوجوان به بیمارستان منتقل شد.

قانع خاطرنشان کرد: در بررسی‌های دقیق در محل مشخص شد، این نوجوان در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین خود، حین ساخت مواد محترقه دست ساز، باعث به‌وجود آمدن انفجاری مهیب، توام با خسارت و شکستگی شیشه‌های منزل و جراحت شدید خود شده که این بی احتیاطی منجر به آسیب شدید انگشتان دست وی و احتمال قطع آن شده بود.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص پیشگیری از حوادث چهار شنبه پایان سال به شهروندان توصیه کرد: هر گونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند زیان‌های جانی سنگین و غیرقابل‌ جبرانی را در پی داشته باشد. البته خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال، در بدو امر برای گروه سنی نوجوان و جوان جالب نباشد چراکه آنها مجبورند محدودیت‌هایی را در انجام این تفریح خطرناک متحمل شوند، ولی می‌توان با نشان دادن اهمیت موضوع و اینکه حوادث مربوط تهدیدکننده سلامت آنهاست، آموزش در این زمینه را برای آنها جالب‌تر کرد.

قانع به والدین توصیه کرد: در شادی‌های فرزندانشان مشارکت کنند و در تهیه وسایل بی خطر و مفرح آنها را همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار