به گزارش تابناک ایلام
مدیرکل زندان های ایلام گفت: احداث طرح ساختمان زندان جدید شهر ایلام بعد از 13 سال از آغاز عملیات اجرایی تاکنون فقط 58 درصد پیشرفت فیزیکی یافته است
کد خبر: ۹۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 15 September 2015
زندان مرکزی ایلام در شمال شهر ایلام ودرمیان یکی از محلات مسکونی این شهر واقع شده است، این زندان از نظر ساختاری یکی از قدیمی ترین ساختمانهای شهرایلام است که عمده بافت آن فرسوده شده است واز حیث شکلی نیز هیچگونه مشخصه ای از سازه های ویژه زندانهای جهان در آن مشاهده نمی شود واین موقعیت، زندان ایلام را دروضعیتی بسیارشکننده از حیث امنیتی قرارداده است.
بر اساس آمار منابع غیر رسمی اکنون بیش از یک هزار نفر در زندان های ایلام به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف بسر می برند و زندان اصلی شهر بیش از 9 سال است که همچنان تکمیل نشده و این افراد در زندانی در داخل محوطه شهر نگهداری می شوند.
به گزارش تابناک ایلام ،بمنظور خروج از وضعیت فوق وکاهش مشکلات زندانیان وشهروندان ایلامی عملیات اجرایی احداث زندان مرکزی ایلام در شرق ایلام ودر محدوده خارج از مناطق مسکونی درسال 81 در زمینی به گستره هفت هکتار آغاز شد و قرار بود با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
مدیرکل زندان های ایلام گفت: احداث طرح ساختمان زندان جدید شهر ایلام بعد از 13 سال از آغاز عملیات اجرایی تاکنون فقط 58 درصد پیشرفت فیزیکی یافته است
اکبر محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:عملیات اجرایی این مرکز سال 81 در زمینی به گستره هفت هکتار آغاز شد و قرار بود با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
وی افزود: بیش از 92 میلیارد ریال تاکنون برای تکمیل این زندان هزینه شده ولی پیشرفت فیزیکی آن تنها 58 درصد است.
مدیرکل زندان های ایلام یادآور شد: تمامی زندانیان زندان مرکزی ایلام در صورت بهره برداری از مرحله نخست این طرح که به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، به زندان جدید منتقل خواهند شد.
محبی تاکید کرد: اعتبار ساخت زندان جدید ایلام در ردیف پروژه های ملی قرار نگرفته و اعتبارات استانی نیز برای تکمیل آن کافی نبوده است و بر اساس برآوردها 200 میلیارد ریال برای تکمیل نهایی این مرکز نیاز است.
وی ادامه داد: کمبود فضا و تراکم زیاد زندانیان، بافت قدیمی و غیر استاندارد سلختمان زندان و اشراف منازل مسکونی مجاور بر محوطه زندان از اساسی ترین مشکلات و موانع انجام امور اصلاحی و تربیتی در زندان مرکزی ایلام است.
وی بر ضرورت انتقال زندان کنونی به خارج از شهر تاکید کرد و افزود: این امر ضمن کند کردن روند اصلاح و تربیت مجرمان ، این اداره کل را متحمل مشکلات و هزینه های فراوان کرده است.
مدیرکل زندان های ایلام با اشاره به مرزی بودن استان، ماهیت و نوع جرم ، شرایط ویژه مجرمان و بافت قومی و قبیله ای مردم خواستار کمک و مساعدت مسوولان در تکمیل و راه اندازی پروژه زندان جدید ایلام شد.
وی با بیان اینکه زندان فعلی با توجه به بافت فرسوده و موقعیت مکانی نامناسب مشکلاتی را برای زندانیان و شهروندان ایجاد کرده است، گفت: بعد از انتقال موقت به زندان جدید، زندان فعلی پس از تغییر کاربری فروخته شده و درآمد ناشی از آن برای تکمیل زندان جدید هزینه می شود.
مدیرکل زندان های ایلام یاداور شد: مجتمع کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان، بند نسوان، کانون اصلاح و تربیت، زندان مرکزی و ستاد اداره کل زندان ها در صورت تکمیل پروژه زندان جدید ایلام به این محل انتقال داده می شود.
محبی اضافه کرد: چهار سوله کارگاهی برای اشتغال زندانیان، سیستم ملاقات تلفنی، کابینی و شرعی، آشپزخانه صنعتی و خبازی در محل زندان جدید ایجاد خواهد شد.
وی پیش بینی کرد در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه زندان جدید ایلام طی 2 سال انجام شود.
امیدواریم با نگاه ویژه مسئولین استان ایلام ومسئولین کشوری به این موضوع مهم اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان جدید زندان مرکزی  ایلام تامین تا شاهد کاهش مشکلات امنیتی این زندان وشهروندان ایلامی باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار