استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: دشمن تمام توان خود را با رسانه‌های وسیع به کار گرفته تا با تزریق ناامیدی مردم را از حضور در انتخابات منع کند و وظیفه اصحاب رسانه، تقابل با این ترفند است.
کد خبر: ۹۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 17 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره پایگاه‌های اطلاع رسانی دستگاه‌ها و ادارات کردستان اظهار داشت: وقتی معاندان با راه اندازی پویش نه به انتخابات، می‌خواهند مردم را ناامید کنند، رسانه‌های ما نباید منفعلانه با آن مواجه شده و این وظیفه ملی است که در این حوزه کار شود.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی رسانه‌ها حرف اول را می‌زند افزود: دشمن با بسیج همه رسانه‌های خود می‌خواهد تا مردم را از دولت، حاکمیت و نظام اسلامی دلسرد کند و اینجاست که به دور از خطوط سیاسی باید زمینه بزرگترین پاسخ کوبنده به آمریکا، اسراییل و دشمنانی را فراهم کنیم که چشم به ناامیدی مردم دوخته‌اند.

بازنگری مدیران در فعالیت واحد‌های روابط عمومی

استاندار کردستان با اشاره به جای خالی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان اظهار داشت: قدردان ادارات و دستگاه‌هایی هستیم که به فراخوان این جشنوراه پاسخ دادند و در مقابل تعدادی که به آن بی تفاوت بودند به مردم، دولت و مجموعه خود ظلم کردند.

مرادنیا با بیان اینکه پاسخگونبودن به این فراخوان ناشی از انجام نادرست وظایف روابط عمومی در بیان خدمات دستگاه اجرایی است، افزود: دولت در سخت‌ترین شریاط ۴۰ سال گذشته و بدون درآمد نفتی اجازه نداد طرح‌های عمرانی بزرگ تعطیل شود و بیان نکردن خدمات دولت، جفاست.

وی با بیان اینکه چنین برخوردی ظلم به مردم نیز تلقی می‌شود، تایید کرد: امیدبخشی به مردم با اطلاع رسانی از کار‌ها و خدمات انجام گرفته میسر است و وقتی از آن بی خبر باشند، به آن‌ها ظلم شده است.

وی از مدیران اجرایی خواست تا در زمینه مسوولان و واحد‌های روابط عمومی بازنگری کنند و اضافه کرد: برخی مدیران اجرایی برای روابط عمومی شان پایینی قائل هستند در حالی که اطلاع رسانی از محور‌هایی است که می‌تواند همراهی دنیا را با خود داشته باشد و ضعف در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار کردستان تاکید کرد: گزارش دستگاه‌هایی که به این جشنواره بی تفاوت بوده‌اند به وزارتخانه‌های مربوط ارائه و در ارزیابی عملکرد مدیران هم ملاک قرار می‌گیرد.

گلایه از رسانه‌های مخرب عملکرد دولت

استاندار کردستان در بخشی از سخنان خود با قدردانی از رسانه‌هایی که در طول یک سال سخت اخیر و شرایط بد اقتصادی و کرونا، در انجام رسالت خود کوتاهی نکردند، گفت: بیشتر رسانه‌های استان بدون نگاه سیاسی و جناحی دلسوزانه در عرصه اطلاع رسانی تلاش کردند.

مرادنیا با اشاره به اهمیت استقلال رسانه در عرصه خبررسانی اضافه کرد: استانداری در چند سال اخیر از هیج رسانه‌ای نخواسته تا در خدمت مجموعه استانداری باشد چرا که به استقلال رسانه اعتقاد داریم.

وی با بیان اینکه از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم، یادآور شد: یکی از بزرگترین جفا‌ها در شرایط کنونی که دشمنان کمر همت بسته اند تا با اخبار دروغ و بی پایه و اساس، به مشکلات اقتصادی پرو بال داده و دامن بزنند، این است که رسانه‌های داخلی هم با آنان همسو شده و از درون خودزنی کنند.

استاندار کردستان گفت: از رسانه‌هایی که به هر طریقی شده عملکرد دولت را زیر سوال می‌برند گلایه دارم و هیچ وقت ادعای توسعه کردستان را نداشته ایم، ولی تلاش کردیم تا با تقویت زیرساخت‌ها زمینه توسعه را فراهم کنیم، ولی عده‌ای همواره به دنبال تهمت، افترا و برجسته کردن نقاط ضعف هستند.

وی رمز موفقیت ۴۰ سال گذشته را وحدت و همدلی و در کنار هم بودن اعلام کرد و اظهار داشت: برخی رسانه‌ها تلاش کنند تا در مسیر معاندان قرار نگیرند و مطالبی را عنوان نکنند که حتی اپوزسیون هم آن را نمی‌گوید.

دبیر شورای هماهنگی‌های روابط عمومی استان کردستان هم در این جشنواره اظهار داشت: از ۹۰ دستگاه اجرایی در استان ۴۱ اداره در آن شرکت کردند.

شهریار یاسینی افزود: مبنای کارشناسی و داوری این جشنواره بر اساس تولید خبر بوده است و مسوولان ۱۰ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه‌های برتر انتخاب و معرفی شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار