کد خبر: ۹۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 15 September 2015
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان از اتمام 106 پروژه نیمه‌تمام مدرسه در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اتمام 106 پروژه نیمه‌تمام مدرسه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، علی اوسط اکبری‌مقدم ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری دبیرستان شهید مطهری بخش اسالم این شهرستان اظهار کرد: در گیلان پروژه‌هایی در بحث فضای آموزشی در سنوات گذشته در دست اقدام بود که به دلیل عدم تامین منابع مالی از طرف دولت تعداد زیادی آنها به صورت نیمه‌تمام رها شده بودند که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری همگام با دیگر خیران استان و اعتبارات دولتی گام‌های مهمی برداشته شده است.

وی بهره‌برداری از هفت مدرسه با مجموع بالغ بر 38 کلاس در لوندویل آستارا، عفت لیسار، شهید مطهری اسالم، مدرسه چلونصر بخش مرکزی تالش، لک‌پشک اطاقور لنگرود، سمیه لات‌لیل اطاقور و محتشم کاشانی بالا چاف لنگرود را از پروژه‌های بنیاد برکت عنوان کرد و افزود: این مدارس با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان امروز به صورت همزمان افتتاح شده است.

این مسئول افزود: 2 مدرسه در شفت و رضوانشهر با بالغ بر 15 کلاس درس در طرح بنیاد برکت استان وجود دارد که تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی گفت: برای دو مدرسه مذکور با بنیاد برکت توافقنامه تنظیم کردیم و پروژه 6 کلاسه رضوانشهر به 9 کلاس تبدیل کردیم بنابراین بازه زمانی آن مقداری افزایش پیدا کرد

اوسط‌اکبری‌مقدم ادامه داد: در شهرستان شفت نیز مدرسه بنیاد برکت از یک طبقه به دوطبقه افزایش یافت که به دلیل اضافه شدن زیربنای این مدرسه برای بهره‌برداری آماده نبود و در آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده تمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان با استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز گیلان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال گذشته 106 پروژه نیمه‌تمام مدرسه با بالغ بر 490 کلاس درس و اعتباری بیش از 50 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

اوسط‌اکبری‌مقدم خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 49 پروژه مدرسه با بیش از 283 کلاس درس و زیربنای بالغ بر 30 هزار متر مربع و اعتبار 33 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری تعداد زیادی از پروژه‌های مدرسه را به بهره‌برداری برسانیم، یادآور شد: پروژه‌های جدید را در دستور کار داریم و تعدادی نیز آغاز شدند و در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

این مسئول متذکر شد: تا مهر ماه سال 95 شاهد شکوفایی بهتر پروژه‌های مدارس در گیلان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار