رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مبتلایان به ویروس کرونا که در منزل قرنطینه هستند، جداسازی ۲ هفته‌ای از سایر اعضای خانواده را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 29 March 2021

مبتلایان کرونا قرنطینه در منزل و جداسازی ۲ هفته‌ای را رعایت کنند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن با بیان اینکه بیماران کووید۱۹ که در منزل بستری هستند، وسایل خواب، پذیرایی، خوراک و استراحت خود را به مدت ۲ هفته از سایر اعضای خانواده مجزا کنند، افزود: این افراد باید ارتباط خود را به ویژه با سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند به طور کامل قطع کرده تا خطر انتقال ویروس به حداقل ممکن برسد.

وی از افزایش نسبی موارد مراجعه و شناسایی جدید در شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد و تصریح کرد: شناسایی موارد جدید با گسترش برنامه بیماریابی در سطح شهرستان انجام شده که بیشتر این مبتلایان حال عمومی خوبی دارند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. 

چمن با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان شناسایی شد، اظهار داشت: تعداد مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در زیر مجموعه این دانشگاه به هفت هزار و ۹۶۶ تن رسید.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. 

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۹ تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۳۹۷ تن رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۸ فروردین ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هشت هزار و ۷۵۱ تن بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۴۹ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۷۴ تن رسید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار