به گزارش تابناک ایلام
شهرداری ایلام این روزها به بهانه تعریض خیابانها وکاستن از بارترافیکی شهرایلام دراقدامی عجیب ،به تحدید پیاده روها وقلع وقمع درختان حاشیه خیابانهای سعدی جنوبی وآیت الله حیدری ،حدفاصل میدان شهید کشوری تا میدان امام رویی آورده است
کد خبر: ۹۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 15 September 2015
چندصباحیست که مشکلات ترافیکی شهر ایلام بر سرزبانها افتاده است ومصائب وسختی های ناشی از آن گریبانگیر شهروندان ومسافران این شهرشده است.
به گزارش تابناک ایلام ،شهرداری ایلام این روزها به بهانه تعریض خیابانها وکاستن از بارترافیکی شهرایلام دراقدامی عجیب ،به تحدید پیاده روها وقلع وقمع درختان حاشیه خیابانهای سعدی جنوبی وآیت الله حیدری درحدفاصل میدان شهید کشوری تا میدان امام روی آورده است.

این روزها همه نیک می دانندکه ساختار قدیمی شهر وخیابانهایی که بدون درنظرگرفتن افزایش تعداد خودروها طراحی شده اند وتمرکز عمده بانکها وساختمان پزشکان ومراکز اداری وبیمارستانی در یک نقطه از شهرجملگی  دست به دست هم داده اند تا هرروز بر میزان مشکلات ترافیکی شهر ایلام افزوده شود.

مسئولین شهری هم به فراخور فکر وتخصص خود! تاکنون طراحهای موقتی وناکارآمدی رابرای برون رفت از این مشکل بزرگ تجویز کرده اند اما غافل از اینکه این بیماری مزمن را درمان لازم است نه تسکین!
اما این روزها هر رهگذری که از خیابانهای شهرایلام عبور نماید با یک اقدام عجیب وغیر کارشناسانه ازمسئولین شهری برای تعریض خیابانهای شهر روبرو خواهد شد .اقدامی که علاوه بر تحمیل صدها میلیون تومان هزینه به شهروندان ایلامی اثرات مخرب زیست محیطی رانیز برای آنان بدنبال خواهد داشت.
کندن آسفالت خیابانها وتحدید پیاده روها وتخریب سنگ فرشهای آن به بهانه تعریض خیابانها ومهمتر از همه قلع وقمع درختان چندین ساله  حاشیه خیابانهای شهر ایلام دل هر دوستدار منابع طبیعی وزیست محیطی را به درد می آورد.
این مسئله برکسی پوشیده نیست که درختان در شهر ها نقش بی بدیلی در تصفیه هوا وکاهش ذرات منواکسید کربن وسرب ناشی از دود خودروها ایفاءمی کنند ،برهمین اساس متولیان فضاهای سبزدر  شهرداریها بمنظور کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا به افزایش فضاهای سبز ودر ختکاری در حاشیه خیابانها ونقاط متراکم شهری رویی می آورند.
امروزه که شهرایلام از کمبود فضاهای سبز رنج می برد وشهروندان ایلامی برای استفاده از هوای مطبوع مناطق مشجر به دامنه کوه ودشتها پناه می برند این اقدام شهرداری دربریدن درختان چندین ساله حاشیه خیابانهای شهرایلام خود جای تامل وبسی سوال دارد!

درحالیکه کشور و استان مان به سمت خشکسالی پیش میرود و گرد وخاک کشور های همسایه امان مردم مان را بریده است وکاشت درختان و گسترش فضای سبز یکی از راه های مقابله با این پدیده شوم است، چرا مسوولین شهرداری ایلام بجای کاشت درخت اقدام به قطع این همه درختان سرسبز در اطراف چهار راه سعدی و بقیه خیابان ها نموده است!؟

امروزه با امکاناتی که دراختیار شهرداری ها قرار گرفته، ماشین آلاتی ساخته شده که در هر فصل از سال میتوان بزرگترین درختان را بدون کوچکترین آسیبی جابجا کرد.که حتی اگر درختی مزاحم خیابان یا پیاده رو باشد بتوان در جای دیگری از آن استفاده نمود.

آیا میدانید برای شکل گیری یک درخت بزرگ چند سال وقت لازم است که این چنین غیر کارشناسانه و بی رحمانه، تبر و اره به دست کارگران می دهید تا به جان ریه های شهرمان بیافتند؟

درست است که مشکلات ناشی از کم عرض بودن خیابانهای شهر یکی از دلایل بوجود آمدن مشکلات ترافیکی شناخته شده است اما تنها عامل نبوده ونخواهدبود،شهرما از ضعف زیرساختها ،ضعف فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه،ضعف مزمن مدیریتی ،ضعف توسعه نیافتگی ومحرومیت انباشته شده وضعف ناشی از ناملایمات سیاسی در رنج وعذاب است ! آیا برای نیل به اهداف غیر کارشناسانه اتان به این ضعف ها هم اندیشیده وراه چاره ای رابرای درمان آنها یافته اید؟

آقای شهردار !وعالی جنابان شورا بهتر است بجای موضع گیری ها وتنش های سیاسی ودو دستگیهای سیاسی وقبیله ای کمی هم ریشه ای وتخصصی به مصائب ومشکلات این شهر وشهروندانش بیاندیشید ! راه چاره تبر وداس نیست ! بلکه تخصص وتعهد وتعامل سازنده است که از دل آن تصمیم گیریهای کارشناسانه وخلاقانه بیرون می آید !

شهروندان ایلامی مدیریت شهرشان را به شما امانت سپرده اند بیایید امانت داران خوبی برای شهروشهروندانش باشید !یوم الحساب این مردم پای صندوقهای رای است ،واینان نیک می دانند که چگونه عملکردتان را در معرض قضاوت قرار دهند.

علی اصغراسدی -تابناک ایلام



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
کسی نیست به داددرختان بی زبان ایلام برسد به خاطر خدا جلواین کاررا بگیرین درخت نباشه یعنی هیچی نیست شهرارواح میشود .آقایان نکنید به خاطر خدا نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار