وقتی امروز در اوج پیک چهارم کرونا ،برد مصوبات ستاد کرونا کرونا از درب اتاق جلسات هم فراتر نمی رود ،وقتی مسئولین به جای حضور عملی در میدان به چند قطعه عکس نمایشی بسنده می کنند ،وقتی تمامی سخت گیری ها به همان دست بردن در جیب مردم ،یعنی جریمه دوربین های هوشمند خلاصه شده است ،باید هم انتظاری فراتر از این نداشت که تمامی تخت های بیمارستان های بی رمق استان وحتی کشور مملو از بیماران کرونایی شود !
کد خبر: ۹۵۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 08 April 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::در آغاز سخن باید بگویم؛مدیریت کشور در حوزه های متعدد به گونه ای آماری و شعاری شده که با واقعیت میدانی  هیچ همخوانی ندارد . وقتی مردم آمارها را با آنچه که خود لمس می کنند انطباق می دهند ،پرده از غیر واقعی بودن آن می افتد و نتیجه آن می شود که حالا می بینیم؛"مردم به سخنان مسئولین اعتماد ندارند"

امروز این بی اعتمادی به شکلی خزنده در بین لایه های گوناگون جامعه نفود ورسوخ کرده است ،در ذهن مردم جاخوش کرده وهمین موضوع باعث شده تا مردم در مواجهه با سخنان مسئولین ،آمارها ،توصیه ها و وعده هایشان با دیده تردید نگاه کنند ،آنرا نپذیرند ودر مواردی در اعتراض به این مشی مدیریتی ،گارد گرفته وبر عکس آن عمل کنند.

اگر امروز یکسال است که کشور درگیر ویروس کرونا شده ،کرونا تمامی بخش های زندگی آنان را تحت شعاع خود قرار داده ،اقتصاد و درآمد خانوارهای زیادی را به چالش کشیده ،سلامت آنان را در معرض خطر قرار داده است ،مرگ همسایه وهمشهری را با چشم خود می بینند ،اما وقتی به آمارها و سخنان مسئولین در این خصوص می رسند ،می گویند " کرونا کجا بود ،همش دروغه ! بخاطر راهپیمایی ،انتخابات و اخیرا نیز خانه نشین کردن مردم ،درباره این ویروس بزرگنمایی می کنند "!

نتیجه این می شود که در اوج خیزش کرونا ،مردم ما هیج توجهی به توصیه ها نمی کنند ،دستورالعمل ها را نادیده می گیرند ،بخاطر همین بی اعتمادی به مسئولین است که حاضر نیستندحتی برای حفظ جان خود وعزیزانشان ماسک بزنند ،قید بازار و خیابان را زده یا اینکه از خیر مراسم عروسی وفاتحه یا تفریح و دورهمی بگذرند !

باور کنید شکل گیری این نوع نگاه در مردم برای کشور ونظام از کرونا خطرناک تر است . وقتی مسئولین در موضوع مهمی همجون سلامت نتوانند مردم را باخود همراه کنند ،یقینا در مسائل حساستری همچون دفاع از کشور ،مشارکت در فرآیندهای سیاسی واجتماعی و ....نمی توانند مردم را با خود همراه کنند واین می تواند بعنوان یک چالش مهم امنیتی برای کشور قلمداد شود .

وقتی امروز در اوج پیک چهارم کرونا ،برد مصوبات ستاد کرونا از درب اتاق جلسات هم فراتر نمی رود ،وقتی مسئولین به جای حضور عملی در میدان ،به چند قطعه عکس نمایشی بسنده می کنند ،وقتی تمامی سخت گیری ها به همان دست بردن در جیب مردم ،یعنی جریمه دوربین های هوشمند خلاصه شده است ،باید هم انتظاری فراتر از این نداشت که تمامی تخت های بیمارستان های بی رمق استان وحتی کشور مملو از بیماران کرونایی شود !

واقعیت امر این است که نظارت های مسئولین بر پیک چهارم کرونا دوربینی شده است ،یک نوع آن دوربین هوشمند پلیس است که مترصد می ماند که خودرو غیر بومی از مناطق پر خطر خارج شده و در بین مسیر جریمه شود و راحت وارد مناطق زرد و نارنجی شود وبالعکس .

یک نوع آن هم مدیران دوربین به دستی است که تمامی امورات بازدارنده ،محدودیت ها وسخت گیری ها را تا سطح چند قطعه عکس و انتشار در فضای مجازی ورسانه ها خلاصه کرده اند وتمام !با این شکل مدیریت کردن ،با این شکل اعتمادزدایی از مردم ،نه تنها کرونا شکست داده نمی شود ،بلکه این سلامت مردم است که زیر فشار سخت ونفس گیر این کرونای لعنتی خرد می شود!مردمی که از قبل کمرشان در زیر فشارهای گوناگون زندگی خم شده ودر آستانه شکستن قرار داشت ! 

بنابراین اگر چه برای بازگرداندن اعتماد دیر است ،اما می شود با ورود مردانه و مسئولیت پذیرانه به میدان جنگ با کرونا ،برای دفاع از سلامت مردم ،در این برهه حساس به یاری مردم شتافت ،در این موقعیت حساس باید از لجاجت های بی حاصل وقدرت طلبی ها دست کشید ،نمی شود سلامت وجان مردم را وجه المصالحه برخی رفتارهای سیاسی وقدرت طلبی قرار داد. باور کنید مردم ما سزاوار این حجم از سختی کشیدن و خوار شدن نیستند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار