معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اجرای رزمایش اطلاع رسانی محیطی کرونا و اعلام خطر و آگاه سازی مردم در ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 09 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی  در قرارگاه عملیاتی کرونا استان ایلام اظهار داشت: این رزمایش در ۲ مرحله ابتدا روز پنجشنبه در تفرجگاه های طبیعی از ساعت پنج و نیم عصر تا هشت و سپس روز شنبه در مرکز استان و سایر مراکز شهرستان‌ها با هدف اطلاع رسانی اعلام هشدار، وضعیت بحرانی کرونا در استان و آگاهی بخشی و حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل ها برگزار می شود.

وی افزود: اجرای رزمایش در سه مرحله ابتدا با حضور در محل به صورت تبلیغات محیطی و محله محور از طریق ماشین آلات و بلندگوهای سیار، سپس از طریق اطلاعیه های صدا و سیما و بیلبوردهای شهری و پس از آن از طریق فضای رسانه ای استان در خبرگزاری ها، سایت ها، مطبوعات محلی و فضای مجازی انجام خواهد شد.

بسطامی ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم بار روانی جامعه را کنترل و از روند افزایشی انتشار کرونا در استان جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خواستار همراهی و همکاری همه رسانه ها، صدا و سیما، فعالان فضای مجازی و فرهنگی اجتماعی شد و گفت: با تولید محتوا، ایده و ارائه نظرات کارشناسی و کار فرهنگی می توان روند افزایشی کرونا را با آگاهی افزایی مردم کاهش داد.

بسطامی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها از نظر تجهیزاتی و نیز در حوزه فکری اظهار داشت: همه شهرداری ها موظفند تمام بیلبوردها و فضاهای تبلیغات محیطی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تولید محتوا و پیام های بازدارنده قرار دهند.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با کرونا و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم افزود: در طرح ۲ هفته ای مقابله با کرونا اولین موضوع، اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت بین مردم استان است که با اجرای یک رزمایش انجام می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا از همه رسانه ها خواست: برای ایجاد حساسیت بیشتر در مردم و به منظور کاهش ساده انگاری در خصوص کرونا اطلاع رسانی لازم را همزمان با خودروهای بلندگودار در سطح شهرها و مناطق گردشگری و تفرجگاه ها انجام دهند.

وی با بیان این که تقسیم کار لازم بین دستگاه های اجرایی درگیر در این حوزه انجام شده است، گفت: محوریت اجرای رزمایش با پدافند غیرعامل استانداری است و سایر دستگاه ها از جمله شهرداری، هلال احمر، منابع طبیعی ، راهنمایی و رانندگی، محیط زیست، حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاه ها در اجرای این رزمایش همکاری لازم را داشته باشند، صدا و سیما نیز با پوشش رسانه ای این رویداد تاثیرگذاری خود را خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه رزمایش از طریق پدافند غیرعامل تنظیم و پیوست رسانه ای آن نیز از طریق فضای مجازی و صدا و سیما در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: سایر دستگاه های اجرایی پیام های هشدار کرونایی خود را به مخاطبان ارسال کنند و در روند کنترل بیماری کمک کننده باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار