مدیرپژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام:
مدیرپژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام از برگزاری اولین دوره جشنواره نجوم و اختر فیزیک استان به صورت مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 11 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سعدالله نبوی‌نژاد عنوان کرد: در راستای ترویج روش‌های تحقیق و پژوهش، کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزی در رشته نجوم اولین دوره جشنواره نجوم و اخترفیزیک یادواره دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چوار ، پژوهش سرای فرهیختگان ایلام ، پژوهش سرای خوارزمی چوار و انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان ایلام برگزار می شود، اظهار کرد: ترویج روش‌های تحقیق و پژوهش، گسترش علم و دانش نجوم و اختر فیزیک، آشنایی دانش آموزان با آخرین یافته‌ها و دستاوردهای نجومی ایران و جهان از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیرپژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام تصریح کرد: این جشنواره ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی است و در اردیبهشت برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را همراه با مستندات درخواستی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت به آیدی جشنواره pjilam97_1 در شاد ارسال کنند.

نبوی‌نژاد ارائه محتوی نجومی برای همه مقاطع، فیلم و انیمیشن، پوستر، کتابچه مصور نجومی برای مقطع ابتدایی ، مدل سازی نجومی ( دست سازه و ماکت ) ویژه همه مقاطع و مقاله علمی پژوهشی، ترویجی ویژه متوسطه اول و دوم را محورهای این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ۲۵ اردیبهشت برگزار و آثار برگزیده معرفی و از برترین ها تجلیل خواهد شد، تاکید کرد: در سال گذشته سه جشنواره و همایش، 120 وبینار و 38 دوره مهارت محور برگزار شد.

مدیرپژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام یادآور شد: پیش از شیوع کرونا شاهد حضور و بازدیدهای دانش‌آموزان از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بودیم به طوری که در هر سال 43 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های پژوهش‌سرا شرکت داشتند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار