مدیرکل بازرسی استان ایلام در جلسه معارفه هیئت بازرسی اداره کل ارتباطات و فناوری اطاعلات استان، بررسی وضعيت زیرساخت های ارتباطی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات استان در شرایط کنونی را حائز اهمیت خواند و گفت: شبکه های زیرساختی بستر مناسبی برای کاهش زمینه های بروز فساد، کاهش آلودگی، افزایش شفافیت، پاسخگویی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات زیربنای توسعه، پیشرفت و آبادانی محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 25 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی اصلانی با بیان اینکه یکی از ایرادات مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک ها و سامانه های اطلاعاتی، عملکرد جزیره ای دستگاه های دولتی است، افزود: ضمن برنامه ریزی برای توسعه شبکه های زیرساختی، فناوری و اطلاعات بایستی زمینه اتصال این سامانه ها به یکدیگر و اشتراک گذاری اطلاعات آن ها و استعلامات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر زیرساخت ها و بانک های اطلاعاتی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران سازمانها بایستی اولین ناظر بر زیر مجموعه تحت اختیارشان باشند، گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان بازرسی کمک و گره گشایی از مشکلات مجموعه تحت بازرسی خواهد بود، برای مثال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای صحیح پروژه خطوط فیبر نوری با پیش بینی مباحث پدافندی، کاهش زمان و هزینه های اجرا در تعامل با دستگاه های مختلف همچون اداره کل راهداری با هدف ارائه بهتر خدمات به مردم می باشد.

بازرس کل استان ایلام با اشاره به تهدیدهای جنگ سایبری علیه نظام جمهوری اسلامی و ایجاد اخلال در شبکه های اطلاعاتی دستگاههای مختلف، یادآور شد: بایستی موضوع شبکه های جایگزین و جمع آوری امکانات پیشین با در نظر گرفتن ملاحظاتی خاص صورت گیرد، چراکه تهدیدهای سایبری با هدف تاثیرگذاری منفی بر اقتصاد مردم و موفقیت های نظام خواهد بود.

اصلانی هدف بعدی سازمان بازرسی را تاثیر بالای حوزه زیرساختی، ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تولید و بهبود محیط کسب و کار و افزایش رونق تولید بیان کرد و گفت: موضوع حائز اهمیت انجام همزمان استعلامات برای کاهش فاصله زمانی صدور مجوز فعالیت های اقتصادی در بازه زمانی یک ماهه میباشد که در اجرای آن توفیقی حاصل نشده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام علت اصلی این عقب ماندگی را فراهم نبودن درگاه های الکترونیکی و ایجاد زیر ساخت های لازم توسط مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاهدهای مختلف در تعامل با اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی و سایر دستگاههای اجرایی عنوان کرد و افزود: پیاده سازی نظارت الکترونیک با هدف گسترش شبکه دولت الکترونیک، زمینه ساز افزایش ارائه خدمات الکترونیک به مردم استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: همزمان با افزایش میزان ضریب نفوذ و پوشش اینترنت، بایستی زیر ساختهای نرم افزاری در ارائه مطلوب خدمات الکترونیک نیز تقویت شود.

اصلانی در پایان با اشاره به هدف پایش فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سالم سازی فضای مجازی به عنوان بستری امن برای پیشرفت مادی و معنوی دغدغه مقام معظم رهبری است که بایستی جهت پیشبرد این هدف همفکری لازم صورت گیرد، چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برمبنای تعالی انسانی و ارزشهای دینی و الهی گام برمی دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار