نماینده مردم ماکو
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس ‌‌گفت: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی امتیازی مهم برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو است.
کد خبر: ۹۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 18 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محمد علی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو را برشمرد و اظهار داشت: این منطقه به سبب برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی بروکراسی اداری را از معضلات سرمایه‌گذاری در کشور خواند و گفت: با وجود اینکه بعد از 2 سال از آغاز به کار رسمی منطقه آزاد ماکو هنوز مشکلاتی در زیرساخت‌های آن وجود دارد اما پیچیدگی‌های اداری و دریافت استعلام و مکاتبات با دستگاههای اجرایی اعم از محیط زیست، منابع طبیعی، اداره برق که زمانبر هستند و سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شوند در منطقه آزاد ماکو نسبت به دیگر مناطق استان کمتر و آسانتر است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نیازمند آب و گاز است و به سبب وجود این نعمات الهی در منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام می‌شود.

علی‌پور افزود: رغبت برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی منطقه آزاد ماکو به سبب برخورداری این منطقه از معافیت‌های مالی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی اروپا زیاد است.

وی گفت: امید است تا سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی این پروژه آماده بهره‌برداری شود که در این شرایط زمینه اشتغال برای 4 هزار نفر در این صنعت فراهم می‌شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی نیروگاه برق با همراهی سرمایه‌گذاران چینی در منطقه آزاد ماکو اشاره و بیان کرد: با اتمام آن امکان صادرات به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار