دادگستری همدان:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: انجام نظرسنجی توسط مؤسسه‌های مختلف و بدون مجوز قانونی، مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.
کد خبر: ۹۶۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 01 June 2021
 عباس نجفی روز سه شنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان همدان اظهار داشت: انجام نظرسنجی در خصوص نامزد‌های انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و همچنین پیامک (تلفن همراه) طی این روز‌ها بسیار گسترده و زیاد شده است.


به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا؛ وی، نظرسنجی انتخابات توسط موسسه‌های بدون مجوز را تخلف دانست و افزود: ضابطان نسبت به شناسایی و ارائه گزارش به دادستان برای برخورد سریع قضایی اقدام کنند، زیرا نتایج متفاوت هر موسسه باعث بروز مشکل و اختلال در فضای ذهنی و روانی جامعه می‌شود. 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: با وجود برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سطح این استان، تا کنون هیچ مشکل مهم و قابل توجهی در مسیر برگزاری انتخابات به خصوص در حوزه‌های امنیتی روی نداده و فضای انتخاباتی بسیار آرام و منطقی است.

نجفی ادامه داد: تعامل خوبی میان هیات‌های اجرایی و نظارتی انتخابات استان همدان وجود دارد و این شرایط مطلوب محصول تلاش و نگاه پیشگیرانه در تمام حوزه‌ها است که این تلاش‌ها مانع از بروز تنش و اختلاف در بدنه جامعه می‌شود. 

وی رویکرد دستگاه قضایی را اصلاحی دانست و گفت: تخلفات به خصوص در فضای مجازی در لحظه رصد شده و به متخلفان ابتدا تذکر داده سپس در صورت تداوم تخلف برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل و بدون نوبت پرونده آن‌ها در شعب تخصصی انتخابات رسیدگی می‌شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تاکید کرد: گزارش وقوع تخلف در زمان انتخابات باید براساس مستندات دقیق صحت‌سنجی شده و سپس به صورت رسمی به مراجع قانونی گزارش داده شود.

نجفی اضافه کرد: در ایام انتخابات به ویژه در روز برگزاری، فضا بسیار حساس است، بنابراین باید مراقب شایعات معاندان و جوسازی دشمنان برای تخریب فضای ذهنی جامعه باشیم. 
 
 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار