امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت:بررسی «برجام» نباید سبب دوقطبی‌شدن جامعه شود، بلکه هدف اصلی در سیاست راهبردی مجلس، دولت و آژانس انرژی اتمی حفظ منافع ملی و امنیت پایدار نظام اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 18 September 2015

به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:بررسی «برجام» در کمیسیون ویژه و بعداً در خانه ملت باید حول بیانات رهبری باشد،رهبر معظم انقلاب به‌طور تفصیل و بدون هیچ‌گونه ابهامی راجع به توافق هسته‌ای با 1+5 به‌ویژه رژیم آمریکا و ترفندهای مختلف طرف‌های غربی و توطئه‌های سیاسی، فرهنگی و امنیتی هشدار دادند.

وی اظهار کرد:برخورد سیاسی و استفاده‌های حزبی و احیانا انتخاباتی در تضاد با منافع ملی و امنیتی است و همان طوری که رهبر عزیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تصریح کردند، بررسی «برجام» نباید سبب دوقطبی‌شدن جامعه شود، بلکه هدف اصلی در سیاست راهبردی مجلس، دولت و آژانس انرژی اتمی حفظ منافع ملی و امنیت پایدار نظام اسلامی باشد.

امام جمعه ایلام افزود: مقام معظم رهبری فرمودند توافق فقط پیرامون پرونده هسته‌ای بوده و لاغیر و در مسائل دیگر هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با آمریکا نداریم و مهم‌ترین فراز فرمایش رهبری جلوگیری از نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکاست؛ چراکه آمریکایی‌ها در توافق هسته‌ای به دنبال نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی امنیتی در کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:آمریکا بهتر می‌داند که با تهاجم نظامی قادر به شکست نظام و یا تسلیم کردن ملت ایران نیست و مقامات آمریکا کراراً به عجز و ناتوانی خود در برابر نظام و ملت ایران اعتراف کردند. حال در صدد ضربه زدن به نظام و انقلاب با نفوذ سیاسی و لبخند فریب‌کارانه آن هم در فرصت توافق هسته‌ای هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:‌ تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم جدی و برنامه‌ریزی گسترده دارد. با صدور بیانیه و تشکیل همایش‌ها و کنفرانس‌ها و یا تحلیل و تفسیر مطبوعاتی و رسانه‌ای بدون اقدام عملی اقتصاد مقاومتی غیرقابل‌تحقق است.

وی ادامه داد: باید همه کارگزاران نظام در مرکز، استانداران، فرمانداران، سپاه پاسداران، به‌ویژه نیروی قدرتمند بسیج از همه ظرفیت‌ها و امکانات بالفعل و بالقوه برای تحقق این شعار مهم و راهبردی با همدلی و همزبانی اقدام کنند و مسلماً تحقق این شعار سبب ناکارآمدی تحریم‌ها و شکست جنگ اقتصادی دشمنان انقلاب خواهد شد.

خطیب جمعه ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنانش به سی و یکم شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سی و یک شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی و تهاجم نظامی رژیم فاسد بعثی عراق است. دوران دفاع مقدس آینه تمام‌نمای فداکاری، استقامت و وفاداری به انقلاب و امام و نظام نوپای جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس مقطع تاریخ‌ساز و خلق حماسه‌های جاودان و دشمن‌شکن است. هدف دشمن در تحمیل جنگ بر ملت ایران سقوط نظام و شکست انقلاب بود و جنگ تحمیلی توسط نظام سلطه، ارتجاع عرب و ضد انقلاب خارج‌نشین طراحی شده بود، چون پیروزی انقلاب در ایران بزرگ‌ترین شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ناکامی آن‌ها در سلطه‌گری در جهان و به‌ویژه منطقه حساس خاورمیانه بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پیروزی انقلاب منافع بسیار بزرگ و راهبردی آمریکا در کشورهای عربی را به خطر انداخت و سبب بیداری اسلامی و استکبارستیزی در جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی شد. امروز بزرگ‌ترین چالش سیاسی، امنیتی و فرهنگی آمریکا، انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: بنابراین مقامات آمریکا از آغاز جنگ تحمیلی در کنار رژیم بعثی قرار گرفته و بیش‌ترین کمک‌های نظامی، اطلاعاتی، تبلیغاتی و لجستیکی را به رژیم عراق ارائه کرده و البته آمریکایی‌ها در همه جبهه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی علیه انقلاب اسلامی حضور آشکار و پنهان داشته و نمونه‌های فراوانی از مدیریت و همکاری و پشتیبانی آمریکا علیه نظام اسلامی وجود دارد که نمونه‌های آن فتنه بنی‌صدر، فتنه خلق مسلمان و فتنه 88 است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت:‌ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان مقارن با هفته دفاع مقدس است. وظیفه اصلی مسئولان نظام آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت نسل جوان، تبیین دوران دفاع مقدس بوده که درخشنده‌ترین و زیباترین مقطع تاریخی این ملت است.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش باید حماسه‌های بزرگ رزمندگان و پیروزی‌های غرور‌آفرین آن‌ها را به نسل جدید فعلی منتقل کرده و پیوند دهند. قطعاً برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ترویج و احیای فرهنگ ایثارگری و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل جوان امروزی ضرورت دارد.

خطیب جمعه ایلام همچنین به ارتحال ملکوتی عالم ربانی، مجاهد نستوه، فقیه و خطیب توانمند، آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و این واقعه را به محضر حضرت بقیه‌الله روحی‌فدا رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه، شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت.

وی ادامه داد: زهد، پارسایی، تقوا، مردم‌داری، ولایت‌مداری و انقلابی ماندن از مهم‌ترین ویژگی‌های مرحوم حضرت آیت‌الله خزعلی بود. حضرت آیت‌الله خزعلی از یاوران صدیق و پیشکسوتان انقلاب و امام بود و از همه مهم‌تر تا واپسین روزهای عمر شریف‌شان در خط امام و انقلاب ماندند و در برابر انحراف نزدیک‌ترین افراد خانواده خود ایستاد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار