ظاهر پور مجاهد گفت: هر کدام از افراد و سازمان‌ها باید در جهت کم کردن پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه تلاش کنیم بنابراین افتتاح مرکز سازمان داوری صنعت و معدن گامی موثر در ارتباط با حل و فصل مسائل بخصوص در حوزه تولید و اشتغال، واحد‌های تولیدی و صنعتگران است.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 23 June 2021

آیین افتتاح سازمان داوری صنعت و معدن همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، معاون استاندار همدان خاطر نشان کرد: در جلسات استانی خود تلاش می‌کنیم ابتدا مسائل کارشناسی شود لذا مراکز داوری می‌توانند به نظر کارشناسی کمک کند که تصمیم درست قانونی گرفته شود است.

وی اشاره کرد: برای تسریع، صرفه جویی و تعیین تکلیف سریع موارد اختلاف این مرکز می‌تواند به راحتی کمک کنند ضمن اینکه در هر موضوعی کار به تشکل‌ها و مردم سپرده شد موفقیت در پی داشته است لذا افتتاح سازمان داوری میتواند گام مهمی در استان برای تسهیل موارد تولید، سرمایه گذاری و اشتغال در استان باشد. 

پور مجاهد در خصوص واحد‌هایی که سال گذشته به واسطه تشکل‌ها احیا شدند، گفت: ۱۲۰ واحد صنعتی، تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ استان به کمک تشکل‌ها احیا شده است. 

معاون استاندار در خصوص اینکه چگونه می‌توانند به این سازمان کمک کنند، بیان کرد: سامانه ستاد تسهیل از اول اردیبهشت سال جاری راه اندازی شده است اگر فردی در واحد‌های تولیدی مشکل دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه و با ذکر مشکلی خود به دنبال رفع مشکل باشد.

وی افزود: این سامانه هر روز از طریق کارکنان سازمان صمت استان بررسی می‌شو د و در صورت ثبت شکایت به واحد ذی ربط ارجاع داده می‌شود و حداقل ظرف مدت یک هفته مشکل واحد تولیدی توسط سازمان مذکور بررسی می‌شود و در نهایت به سازمان صمت و دبیری که سامانه را پشتیبانی می‌کند ارجاع داده می‌شود. 

پور مجاهد اشاره کرد: در صورتی که مشکل واحد تولیدی بعد از سپری شدن این مراحل بر طرف نشود به ستاد تسهیل استان منتقل می‌شود لذا ارتباط فی مابین ستاد تسهیل استان و سازمان داوری می‌تواند کا را تسریع کند و با در دست داشتن اطلاعات مناسب تصمیم‌های جدی و قانونی گرفته شود. 

معاون استاندار در انتها تاکید کرد: پشتیبانی این مرکز با همکارای دستگاه قضایی تصمیم گیری‌هایی که وجه حقوقی یا قضایی دارد را تسریع می‌کند البته حمایت از تولید و سرمایه گذاری همیشه در اولویت است و تلاش می‌کنیم این روند استمرار داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار