مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: نتیجه انتخابات شورای شهر ایلام هنوز مورد تایید قرار نگرفته و در حال بررسی است.
کد خبر: ۹۷۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 28 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدصادق موسوی اظهار داشت: بعد از اعلام و انتشار آگهی اول مبنی بر تعداد آرای نامزدها و باتوجه به وجود برخی اعتراضات مربوط به انتخابات ۲۸ خرداد، هیات های نظارت و اجرایی در حال بررسی اعتراضات است.

وی افزود: علاوه بر شهر ایلام انتخابات تعدادی از شهرهای دیگر استان نیز از سوی هیات های نظارت و اجرایی هر شهر در حال بررسی است و تا کمتر از یک ماه از زمان انتشار آگهی اول آرا، نتیجه قطعی انتخابات استان اعلام خواهد شد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام یادآور شد: در صورتیکه هیات های نظارت و اجرایی پس از بررسی های لازم نظر بر تایید یا ابطال و یا بازشماری آرای هر شهری را داشته باشند، مراتب را به هیات نظارت استان اعلام می کنند.

موسوی تاکید کرد: هیات نظارت استان نیز طبق قانون صلاحیت و اجازه ابطال یا بازشماری انتخابات یا نامزد مشخصی را ندارد و موضوع را برای تصمیم گیری قطعی به هیات نظارت مرکزی کشور ارجاع می دهد.

وی اضافه کرد: درصوتی که هیات نظارت مرکزی کشور نظر بر تایید یا ابطال انتخابات و یا بازشماری آرا داشته باشد، ستاد نظارت استان مجری تصمیم و دستور هیات نظارت مرکزی خواهد بود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام ادامه داد: اما در انتخابات شورای روستایی چون حساسیت ها به اندازی شورای شهر نیست، اگر انتخابات روستا نیاز به ابطال یا بازشماری آرا داشته باشد، پس از اعلام نظر هیات نظارت و اجرایی بخش، ستاد نظارت استان اجازه اعمال نظر در این مورد را دارد که در این دوره، انتخابات تمام روستاهای استان مورد تایید قرار گرفت.

موسوی از مردم و نامزدهای انتخابات شورای شهر ایلام و سایر شهرهایی که نتایج آنها هنوز به طور قطعی اعلام نشده است، خواست: از استناد به اخبار کذب فضاهای مجازی بپرهیزند و نتیجه قطعی از طریق رسانه های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید./م

بیشتر بخوانید :
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار