معاون عمرانی وزیر کشور ؛
معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان همیاری شهرداری های کشور گفت: احداث پروژه های متعدد عمرانی و زیربنایی و تکمیل طرح های نیمه تمام با وجود تحریم ها و مشکلات گوناگون از نکات برجسته عملکردی دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۹۷۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 03 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمالی نژاد در آیین افتتاح زیرگذر شهید احمد کشوری شهر ایلام اظهار داشت: دولت در سال های اخیر با وجود مشکلاتی چون سیل سراسری سال ۹۸، زلزله های متعدد، تحریم و موانع اقتصادی توانست خدمات ارزنده زیربنایی و عمرانی فراوانی را در نقاط مختلف کشور انجام دهد.

وی افزود: به عنوان مثال ۱۸ هزار طرح در هفته دولت و ۳۰ هزار پروژه در دهه فجر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت که با توجه به موانع پیشرو عملکردی قابل توجه محسوب می شود.

معاون وزیر کشور یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف دولت فعلی و دولت منتخب تکمیل طرح های نیمه تمام است که نشان از وفاق و همدلی مسوولان برای خدمات رسانی مطلوب تر به مردم و کشور است.

جمالی نژاد تاکید کرد: اما نکته مهم اینکه نباید بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد شود بلکه مسوولان به عنوان خادم مردم باید با ارائه خدمت صادقانه اعتماد جامعه را به سوی خود جلب کنند.

فرزند شهید سرلشکر احمد کشوری نیز در این مراسم گفت: واقعیت این است که مردم نارضایتی و گله مندی دارند اما همچنان همپای مسوولان به نظام و انقلاب وفادار هستند.

علی کشوری افزود: باید میزان خدمت رسانی ها به مردم و توجه به مطالبات آنها بیشتر شود تا شاهد کاهش نارضایتی های عمومی باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری زیرگذر شهر ایلام به نام شهید کشوری، ادامه داد: شهدا به عنوان افراد برگزیده و والامقام همواره ناظر بر اعمال و عملکرد ما هستند و بدون شک آنها نگاه ویژه ای به خادمان خود دارند.

فرزند شهید کشوری ادامه داد: خون شهدا به عنوان بیمه کننده انقلاب، نظام را از ورطه های حادثه نجات بخش بوده است.

تخصیص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ماشین آلات آتش نشانی در شهرداری ها 

معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، از تخصیص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ماشین آلات آتش نشانی در شهرداری های سراسر کشور خبر داد.

 مهدی جمالی نژاد  در همایش بزرگ شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام نیز اظهار داشت: ۲ لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها و دهیاری های کشور به تصویب رسیده است.

وی یکی از نیازهای کنونی شهرداری ها را تامین تجهیزات آتش نشانی ذکر کرد و افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین دستگاه های آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر حمایت ها برای شهرداری های بزرگ است

معاون وزیر کشور تاکید کرد: همچنین برای رشد، توسعه و رونق طبق ماده ۵۸ طرح ها و ایده هایی برای شهرهای کوچک در نظر گرفته شده و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات به تمام استان ها از دیگر نگاه های ویژه به شهرداری ها و دهیاری ها است.

جمالی نژاد گفت: باتوجه به طراحی سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداران و دهیاران هرچه سریعتر نسبت به تکمیل طرح های نیمه تمام محل خدمت خود اقدام تا اعتبارات مورد نیاز را برای اتمام پروژه ها دریافت کنند.

وی در خصوص این سامانه یادآور شد: در سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری های کشور اطلاعات مربوط به شهرداری ها و دهیاری های تمام نقاط کشور از جمله پروژه های در دست اقدام، نیمه تمام، اعتبارات مصرف شده و مورد نیاز در این بانک اطلاعاتی بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش پدیده حاشیه نشینی و مهاجرت جمعیت به شهرهای بزرگ، باید در روستاها و شهرهای کوچک شرایط اشتغال زایی و خدمات رفاهی افزایش یابد تا از مهاجرت ساکنان این مناطق به کلان شهرها جلوگیری شود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری های کشور یادآور شد: در شهر ایلام نیز تامین منابع مالی برای خرید نردبان آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و همچنین برای شهرداری های در مسیر اربعین نیز مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است./م

 بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار