مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 290 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید وارد مدارس می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 22 September 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 290 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید وارد مدارس می‌شوند.

به گزارش فارس؛ عبدالرضا فولادوند  در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پروژه مهر از پاییز 93 آغاز شده است، اظهار کرد: اول مهر مدارس سراسر استان با 290 هزار دانش‌آموز و 25 هزار نفر پرسنل بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مشکلات پروژه مهر سال‌های گذشته بسیار بود که امروز بخش اعظمی از مشکلات حل شده است، افزود: از روز 31 شهریور جشن شکوفه‌ها را خواهیم داشت و از روز اول مهر مدارس بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: با توجه به توافق وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، هماهنگی‎های لازم در استان صورت نگرفته اما تلاش شده همکاری‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: بحث کیفیت‌بخشی به آموزش‌های پیش‌دبستانی را آغاز کردیم و تدوین کتابچه‌های تدریس در این مقاطع نیز آغاز شده است.

فولادوند خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 94ـ93 تعداد 17 هزار دانش‌آموز در راهیان نور شرکت کردند و به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: با توافقات صورت گفته قرار شد مراکزی که دارای مهدهای کودک هستند از اداره‌کل بهزیستی مجوز بگیرند و مراکز دارای پیش‌دبستانی از آموزش و پرورش مجوز اخذ کنند.

حسین بهرامی‌نوید با بیان اینکه مراکزی هم دارای مهدکودک و پیش‎دبستانی هستند، باید دو مجوز از بهزیستی و آموزش پرورش بگیرند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت نادیده گرفتن قوانین با متخلفان برخورد شود.

معاون آموزش ابتدایی همدان تصریح کرد: انسداد بی‌سوادی نیز از سوی معاونت ابتدایی برای کودکان بین 6 تا 10 سال پیگیری می‌شود و برای کودکان بالای 10 سال توسط نهضت سوادآموزی دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 731 نفر بازمانده از تحصیل داشتیم، ادامه داد: به دنبال بررسی علت بازماندن این افراد از تحصیل هستیم اما در یافتن محل و شناسایی این افراد با مشکل مواجهیم.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه بنابر قرارداد آموزش و پرورش و ثبت احوال به طور مستقیم نمی‌توان اطلاعات را دریافت کرد، خاطرنشان کرد: هرچه زودتر این اتفاق روی دهد، بررسی‌ها سریعتر رخ خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این شورا گفت: یکی از درآمدهای آموزش و پرورش پنج درصد صدور پروانه‌های ساخت و تفکیک و تغییر کاربری است که در محل تعمیرات و توسعه فضاهای آموزشی استفاده می‌شود.

محمد بداغی با بیان اینکه با سه هدف طرحی دنبال می‌شود، اظهار کرد: وصول کامل درآمدهای دولت، توزیع هدفمند با بهره‌وری هزینه‌ها و راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری وصول درآمدها انجام خواهد شد.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان نیز در این شورا بیان کرد: در بررسی‌ها قرار شد بازماندگان از تحصیل و تارکان تحصیل شناسایی شود که مشخص شد در 11 سال گذشته 39 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان گروه سنی 6 تا 17 سال یا به مدرسه مراجعه نکردند یا ترک تحصیل کردند.

عباس احمدی مقیم افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در سال گذشته تنها 350 نفر از کودکان لازم‌التعلیم گروه سنی 6 سال به مدرسه مراجعه نکردند.

وی با بیان اینکه این افراد در هیچ منطقه کشور ثبت‌نام نکردند، تصریح کرد: ما موظفیم افرادی که خارج از مدرسه هستند را به تحصیل بازگردانیم که طرحی برای بازگرداندن آنان تهیه شده و به سازمان نهضت سوادآموزی ارسال شد تا اعتبارات لازم را بگیریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار