کد خبر: ۹۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 12 July 2021
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از انجام یک هزار و ۹۲۳ مورد بازرسی درسه ماهه ابتدایی سالجاری از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان همدان خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان، احمدتوصیفیان با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می­‌رودگفت: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می­‌شود.

توصیفیان اظهارکرد: استان همدان دارای ۱۶ بازرس کار است که درسه ماهه نخست سالجاری تعداد یک هزار و ۹۲۳ موردبازرسی انجام شده که از این تعدادیک هزار و ۳۵۴ موردبازرسی ادواری و پانصد و ۶۹ مورد بازرسی موردی انجام شده است. 

وی بیشتر حوادث ناشی از کار را به علت رفتار‌های غیر ایمن و خطا‌های انسانی خواند، بنابر این مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتار‌های ایمن و کاهش رفتار‌های غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار دانست و افزود:درسه ماهه نخست سالجاری در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان تعداد ۱۵ دوره آموزشی برای ۱۴۴ نفراز کارگران و تعداد ۸ دوره آموزشی برای ۶۸ نفر از کارفرمایان صورت پذیرفت است.

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان اظهار کرد: همچنین تعداد ۶۳ درخواست تایید صلاحیت مسول ایمنی کارگاه‌ها واصل شد که از این تعداد، ۶۰ مورد تایید، تعداد ۲ مورد عدم تایید، ۱ مورد پایان قرارداد توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار