استاندا خوزستان گفت: ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال استان هنوز واکسن نزده اند لذا به مردم استان توصیه می کنم که به خاطر سلامت خود این اقدام را انجام دهند تا آمار مرگ‌ و میر کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۹۷۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 16 July 2021

استاندار خوزستان گفت: ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال استان هنوز واکسن نزده اند لذا به مردم استان توصیه می کنم که به خاطر سلامت خود این اقدام را انجام دهند تا آمار مرگ‌ و میر کاهش پیدا کند.

قاسم سلیمانی دشتکی روزجمعه در نشست کرونا خوزستان با اشاره به اینکه منشا کرونا دلتا از استان های شرقی کشور است اظهار داشت: اوایل تیرماه یک مورد نمونه دلتا در استان خوزستان شناسایی شد که از اتباع بیگانه بود و بعد از چند روز دیگر هفت مورد در داخل استان پیدا شد همچنین سه مورد عراقی در مرز شناسایی شد که از ورودشان جلوگیری شد.

وی افزود: مرزهای استان باید به شدت کنترل شوند همچنین در فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه راه آهن تست گیری انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در مرزهای استان افراد مشکوک به کرونا قرنطینه شوند تا جواب تست آنها مشخص شود البته فقط گروه های هفت گانه اجازه ورود دارند.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال را تمام کردیم همچنین ۷۵ درصد افراد ۷۰ سال به بالا، ۶۰ درصد سالمندان ۶۵ سال به بالا و واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را شروع کردیم. در کنار این موارد عواملی که با بیماری سر و کار دارند واکسینه شدند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه امیدواریم که واکسیناسیون بالای ۵۰ سال را شروع کنیم گفت: از همه فرمانداران و دیگر عوامل تقاضا دارم که در بحث واکسیناسیون به علوم پزشکی و بهداشت و درمان کمک‌ کنند چون در شرایط موجود مهمترین کار ما پیشگیری از بیماری است.

وی افزود: واکسن ها حساسیت شدیدی به گرما دارند و باید به سرعت تزریق شوند لذا تاکید داریم که سوله و مکان هایی که به سیستم سرمایشی مجهز هستند در اختیار بهداشت و درمان قرار دهند تا مردم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار