رئیس پلیس‌راه ایلام خبر داد
کد خبر: ۹۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 21 September 2015

به گزارش تابناک ایلام ،محسن ناصری اظهار داشت: اعتماد به نفس کاذب برخی رانندگان از دلایل استفاده از تلفن همراه و پیامک‌بازی هنگام رانندگی است.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده این موضوع از عوامل حواس‌پرتی و عدم توجه رانندگان به جلو هنگام رانندگی است که می‌تواند حوادث تلخی را رقم بزند.

ناصری افزود: افرادی که هنگام رانندگی اقدام به پیامک‌بازی می‌کنند، از اعتماد به نفس کاذبی برخوردارند و نمی‌دانند چه خطری آنها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه موضوع پیامک، متهم اصلی برخی حوادث رانندگی است، گفت: رانندگانی که در هنگام رانندگی اقدام به ارسال پیامک می‌کنند، به خود تلقین می‌کنند که توان ذهنی و تمرکز بالایی دارند و می‌توانند در هنگام رانندگی فعالیت‌های دیگری نیز داشته باشند، غافل از اینکه این ادعا پایه علمی ندارد و تمرکز بر هر دو مشغله فکری به صورت همزمان ممکن نمی‌باشد.

رئیس پلیس‌راه ایلام تصریح کرد:بر اساس قانون، استفاده از تلفن همراه تخلف محسوب شده و برابر قانون برای استفاده‌کنندگان از آن هنگام رانندگی 300 هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

وی به رانندگان توصیه کرد، اگر می‌خواهند مسبب حادثه‌ای برای خود و دیگران نباشند، در صورت نیاز به استفاده از تلفن همراه در گوشه‌ای از جاده توقف کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار