رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ نفر در شهرستان دهلران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.
کد خبر: ۹۸۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 26 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی عنبری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از این تعداد 119نفر سرباز، 28روستایی، 60دانش آموزو مابقی هم کارجو بوده اند.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز فعالیت دارند.

عنبری تصریح کرد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی گسترده بوده و کارجویان شهری، روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان، متقاضیان بیمه بیکاری و.... است.

وی یادآور شد: در سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی برای به کارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برق کار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب و پس از قبولی در آزمون عملی، تنها برخی از آنها در شرکت‌های نفت و گاز جذب و بکارگیری شدند.

عنبری بیان کرد: مرکز دهلران تعداد 19 آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی هستند که از این تعداد تنها 9آموزشگاه فعال و مابقی به خاطر مشکلات ناشی از کرونا تعطیل هستند.

وی گفت: آموزش‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران افزود: باتوجه به شرایط آب هوایی شهرستان آموزش نصب پنل خورشیدی در مهرماه سال جاری به کار جویان آموزش لازم ارائه می شود ودر این راستان نیز 200میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی خریداری شده است.

عنبری به آموزش تعمیرات موبایل اشاره کرد و گفت: بعد از مرکز استان دومین کارگاه آموزش تعمیرات موبایل در شهرستان دهلران در ماه های آینده راه اندازی می شود و کارجویان نیز می توانند آموزش های لازم جهت کسب کار فرا بگیرند./ م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار