مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به فعالیت ۴۵ باب کتابخانه در سطح استان گفت: ۵۵۰ هزار نسخه کتاب شامل ۱۰ رده اصلی با موضوعات فلسفه و روانشناسی، دینی، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، هنر، سرگرمی و ورزش، ادبیات و جغرافیا در کتاب خانه های استان موجود است.
کد خبر: ۹۸۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 01 August 2021

به گزارش تابناک ایلام  ؛ سمیه حیدری در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: سرانه تعداد نسخه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۸۵ نسخه است که از این تعداد تا افق ۱۴۰۴ باید به چهارصد نسخه برسد.

وی افزود: اشخاص، مدیران و مسوولان استانی در طرح اهدا کتاب به کتابخانه ها شرکت کنند که امیدواریم با این طرح شاهد بروزرسانی و افزایش تعداد نسخه کتاب در کتابخانه های استان باشیم.

حیدری تصریح کرد: براساس ماده ۱۷۲ قانون مالیات ها ۱۰۰ درصد وجوهی که از شرکت ها یا اشخاص به حساب کتابخانه ها برای اقدامات فرهنگی واریز می‌ شود از مالیات کسر می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در ادامه از برگزاری جشنواره رضوی در استان خبر داد و گفت: یازدهمین دوره این جشنواره با همکاری نهاد کتابخانه ها و بنیاد بین المللی امام ( ره ) بمنظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و شناخت سیره و سبک زندگی معصومین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برگزار می شود، بیان کرد: برای برگزاری پرشور این جشنواره از ظرفیت تمامی دستگاه های مرتبط نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش کمک خواهیم گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در ادامه به پرداخت کمک های دستگاه و شرکت های دولتی و اشخاص به کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: براساس ماده ۱۷۲ قانون مالیات مستقیم ۱۰۰ درصد وجوهی که به حساب تعیین شده از سوی دولت بمنظور بازسازی و امور فرهنگی پرداخت گردد از میزان مالیات تعیین شده کسر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره میزان پیشرفت فیزیکی کتابخانه سردار شهید سلیمانی شهر ایلام گفت: این کتابخانه ها با زیربنای ۷۳۱ متر مربع دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

حیدری خواستار پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری برای خرید تجهیزات و کمک مالی به کتابخانه های استان شد و گفت: شهرداری درصد درآمد های خود را باید طبق قانون به کتابخانه ها پرداخت کنند که این تعهد در ایلام و برخی شهرستان ها بطور دقیق و کامل اجرا نمی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار