به گزارش تابناک ایلام
بیش از70 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند که این مساله این سازمان را با کمبود نیرو و امکانات مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 21 September 2015
درآستانه ماه مهر وبازگشایی دوباره مدارس هستیم وباردیگر مدارس دیارمان سرشار ازهیاهوی فرزندانی خواهد شد که آینده این استان ومملکت به دستان آنان رقم خواهد خورد.
به گزارش تابناک ایلام ،در سال تحصیلی جدید بیش از یکصد هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سرتاسر استان ایلام بر سرکلاسهای درس حاضر خواهندشد این درحالیست بیشتر بخشها وروستاهای استان ایلام ازداشتن فضای آموزشی مناسب و استاندارد بی بهره هستند.
ودراین میان روستاهایی نیز وجوددارد که دانش اموزان آن آغاز سال تحصیلی جدید را درمیان کانکسهای کوچکی جشن می گیرندکه به گفته مسوولان اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام تعداد آن به 25 مدرسه کانکسی درسطح استان خواهدرسید
تحصیل در کانکس تنها مشکل دانش آموزان این استان نیست بلکه دانش اموزان این استان بادرد ورنجهای فراوانی در امر آموزش دست وپنجه نرم می کنند که مهمترین آنها کمبود یا نبود فضاها وامکانات ورزشی در بیشتر مدارس که زنگ ورزش وتربیت بدنی را دراغلب مدارس سطح استان به زنگ بیگاری یا فرصتی برای اجرای کلاسهای جبرانی مبدل کرده است.
کمبود امکانات کمک آموزشی خاص رشته های مهارتی دیگر مشکل حاد فضاهای آموزشی است که گریبانگیر دانش آموزان ومربیان این رشته های آموزشی شده است که الحق از مهمترین رشته های مورد نیاز درامر آموزش مهارتهای زندگی نیز تلقی می گردند.
یکی دیگر ازمشکلات مهم در امر آموزش که داد مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام را نیز درآورده است کمبود تجهیزات رشته های علوم تجربی است به گفته "علی بیرانوند"مدیرکل آموزش وپرورش استان،بیش از70 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند که این مساله این سازمان را با کمبود نیرو و امکانات مواجه کرده است.
علی بیرانوند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام دراین زمینه گفته است: متاسفانه گرایش دانش آموزان برای تحصیل در رشته تجربی آموزش و پرورش را با کمبود امکانات و نیرو مواجه کرده است.
وی رغبت دانش آموزان و والدین آنها برای تحصیل در رشته علوم تجربی را یکی از چالش ها و مشکلات این اداره کل عنوان کرد که این سازمان را با مشکل کمبود نیرو و امکانات مواجه کرده است.
وی گفت: از مجموع جمعیت 20 هزار نفری دوره متوسطه دوم بیش از 70 درصد در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند که مشکلات نیروی انسانی را برای این اداره کل بوجود آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام کمبود فضاهای آزمایشگاهی را از دیگر مشکلات این اداره کل عنوان کرد که به علت جمعیت بالای دانش آموزان رشته علوم تجربی این اداره کل با آنها مواجه است.
بیرانوند یادآور شد: با این وجود تحصیل دانش آموزان در مدارس متوسطه متناسب با رشته مورد علاقه شان بوده و هیچگونه محدودیتی در این زمینه برای آنها اعمال نمی شود.
وی با بیان اینکه برخی والدین به اجبار فرزندان را به تحصیل در رشته تجربی هدایت می کنند، تاکید کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی انجام گرفته تا دانش آموزان بر اساس علاقه شخصی و نه از روی اجبار خانواده به تحصیل در رشته مورد علاقه خود روی بیاورند.

برهمگان روشن است که دانش آموزان ایلامی علیرغم مشکلات متعددی که در مسیر تحصیلشان از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه وجود دارد از استعدادها ونبوغ فوق العاده ای بهره مندهستند وپیشرفتهای تحصیلی آنان درمقاطع عالی وکسب رتبه های مطلوب خود گواهی بر صحت این ادعا می باشد.
پس ضرورت داردباتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید مسوولین امر اهتمام ویژه ای به این مهم داشته باشند تا با رفع مشکلات فراروی تحصیل دانش آموزان این دیارمحروم، شاهد آغاز سال تحصیلی جدید وبدون دغدغه ای برای دانش آموزان واولیای آنان وروند رو به جلو کسب توفیقات تحصیلی این عزیزان باشیم.
باور کنیم که داشتن فضای آموزشی مطلوب وآزمایشگاه ووسایل کمک آموزشی خواسته غیر معقول وبزرگی نیست بلکه حق دانش اموزانی است که سالها محرومیت برسراسلافشان سایه افکنده است ،این دانش اموزان هم حق دارند !!اگر باور داشته باشیم!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار