سربازانی که شبانه روز و با یونیفرم‌های خاص در میدان مین کرونا با دانش و درایت خود به مبارزه برخواسته و در راه سلامت و نجات جان بشریت به تنهایی جانفشانی می کنند.
کد خبر: ۹۸۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 23 August 2021

تابناک ایلام :: امروز اول شهریور ماه، مصادف است با زادروز ابوعلی سینا، پزشک حاذق و کسی که خدمات بسیاری در این حوزه انجام و به پاس تألیفات و خدمات او در علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته روز پزشک نام‌گذاری شده‌ است.

این روز بهانه ای است تا پاسداشت خدمات کسانی باشیم که طی دو سال اخیر نام آنها ورد زبان همه بوده و در ادبیات محاوره ای و دیالوگ های روزمره مردم اسمشان بیشترین کاربرد را داشته است.

کسانی که اگر از واقعه کرونا به عنوان جنگ جهانی عصر حاضر یاد کنیم جنگی که تعداد کشته ها و تلفات آن نه تنها کمتر بلکه بیشتر از یک جنگ تمام عیار بوده نقش اول در خط مقدم این نبرد نابرابر و طولانی داشته اند.

جنگی طولانی، خسته کننده و دشمنی نامعلوم که مشخص نیست چه زمان و از چه ناحیه ای حمله می کند و تنها مدافعانی که از جان و مال و آسایش خود گذشته و به عنوان سرباز و سپر دفاعی بشریت در برابر این دشمن دژخیم مبارزه می کنند.

سربازانی که شبانه روز و با یونیفرم‌های خاص در میدان مین کرونا با دانش و درایت خود به مبارزه برخواسته و در راه سلامت و نجات جان بشریت به تنهایی جانفشانی می کنند.

فی الواقع همانطور که امنیت و کیان یک سرزمین مرهون سربازان و همه افراد آن سرزمین اعم از پیر و جوان، زن و مرد ووو... می باشد، امنیت جان آدمی در برابر ویروس کشنده ای که تمامی جهان را به تسخیر خود درآورده به تنهای بر عهده این سربازان بی سنگر است که اگر هر روز را به نام آنها و تمام مدال های جهانی را به افتخار به گردن آنها بندازیم ذره از ایثارگری، فداکاری و از خودگذشتگی آنها طی قریب دو سال بدون استراحت و نیروی پشتیبانی جبران نکرده ایم.

روز پزشک امسال بیشتر و پررنگ تر از همیشه جلوه گر بوده و همه ما قدردان و پاسداشت مقام شامخ این عزیزان خواهیم بود./م
بهروز مردانی

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار