کد خبر: ۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 22 September 2015
رشت - ایرنا - معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تمهیدات لازم برای عرضه دام زنده در آستانه عید قربان و همکاری کشتارگاه صنعتی برای ذبح رایگان دام در رشت خبر داد.
[کشتارگاه صنعتی رشت بصورت رایگان به شهروندان خدمات رسانی می کند]

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا؛ مجید زیرک با اشاره به عرضه دام زنده در آستانه عید قربان افزود : دو مکان با همکاری شهرداری رشت و پنج مکان با همکاری اصناف و اتحادیه قصابان رشت در شهرستان رشت برای استقرار عرضه کنندگان دام زنده جانمایی شده است.
وی مکان های تعیین شده توسط شهرداری برای عرضه دام زنده را در جاده تهران ، جنب باغ رضوان با 30 غرفه و جاده جیرده با 140 غرفه عنوان و اضافه کرد : مکان های عرضه دام زنده توسط اصناف در کیلومتر یک جاده جیرده ، دو مکان در پاچ کنار انتهای پیرکلاچای ، جاده سراوان به فومن جنب کشتارگاه صنعتی رشت و جاده کوچصفهان روبروی سه راه جعفرآباد است.
وی تصریح کرد : به منظور رعایت موازین شرعی در ذبح اسلامی و رعایت اصول بهداشتی کشتارگاه صنعتی رشت آمادگی دارد بصورت رایگان نسبت به ذبح قربانی و بسته بندی آن ها با شهروندان همکاری کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم استقرار عرضه کنندگان دام زنده در اماکن یاد شده تصریح کرد : عرضه دام زنده و کشتار آن در سطح شهر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به اتمام مراحل ساخت میدان دام جنب کشتارگاه صنعتی استان و ساماندهی مراکز عرضه دام زنده گفت : از ابتدای سال آینده تمامی فروشندگان دام زنده در رشت می بایست در این مکان استقرار یابند در غیر اینصورت صدور و تمدید پروانه کسب برای متقاضیان امکان پذیر نخواهد بود.
زیرک از انجام گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف مرکز استان، مرکز بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی و دامپزشکی در عید قربان خبر داد و تصریح کرد : شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم استقرار فروشندگان دام زنده در مکان های تعیین شده، عدم رعایت موازین ذبح بهداشتی و اسلامی می توانند با سامانه ستاد خبری 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا شماره تلفن 33125444 اتاق اصناف شهرستان رشت تماس بگیرند.
عید قربان امسال با دوم مهرماه تقارن بافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار