رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچیان یک راس قوچ وحشی در همدان به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۹۹۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 08 September 2021
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچیان یک راس قوچ وحشی در همدان به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شدند.

به گزارش تابناک همدان، مجید شعبانلو بیان کرد: محیط بانان در حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده نشر متوجه حضور ۲ شکارچی متخلف شده و به آن‌ها دستور ایست دادند.

وی اضافه کرد: شکارچیان متخلف بی توجه به ایست محیط بانان از محل متواری شدند، اما پس از تعقیب و گریز این افراد دستگیر شدند و در بازرسی از آن‌ها یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز و لاشه یک راس قوچ وحشی کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برای این ۲ شکارچی متخلف دارای سابقه در مرجع قضایی پرونده تشکیل شد که با حکم قاضی آن‌ها به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه در حق دولت محکوم شدند.

شعبانلو گفت: با توجه به ضرر و زیان وارده به طبیعت، محیط زیست دنبال دریافت این خسارت نیز بوده که به تازگی در این زمینه هم متخلفان به پرداخت ۲۵ میلیون تومان محکوم شدند که این رای قطعی نبوده و در مرحله تجدید نظر خواهی است.

وی در ادامه از ضبط وسایل ماهیگیری صیادان غیر مجاز ماهی در منطقه «گنبد چای» همدان خبر داد و گفت: سه تیم شامل پنج ماهیگیر که در سد خاکی گنبد چای شهرستان همدان اقدام به صید غیر مجاز ماهی کرده بودند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان همدان مشاهده شده و تور ماهیگیری آن‌ها ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: ماهی‌های زنده صید شده توسط این افراد در سد رها شدند و قلاب ماهیگیری متخلفان با اخذ تعهد کتبی مبنی بر صید نکردن آبزیان بدون مجوز به آن‌ها بازگردانده شد. 

شعبانلو گفت: در حال حاضر هیچ دستور العملی در خصوص صدور مجوز صید و شکار آبزیان و جانوران از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ نشده است.

وی افزود: در شهرستان همدان سه زیستگاه سد اکباتان، سد آبشینه و سد گنبدچای به منظور زیست آبزیان وجود دارد که عمدتا ماهی‌های رودخانه و کپور در آن‌ها زیست می‌کنند.

۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان همدان در چهار ماهه نخست امسال تشکیل شده که ۱۸ پرونده آن مربوط به تخلف شکار و صید غیر مجاز است.
منبه: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار