رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۹۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 29 September 2021
 رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، امسال قیمت میوه‌های تابستانی روی خوشی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نشان نداد و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر گرانی انواع میوه نتوانستند از خاصیت و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها بهره ببرند.

اکنون هم با از راه رسیدن فصل پاییز میوه‌های پاییزی مانند نارنگی، لیموشیرین، پرتقال و انار وارد بازار شده، اما شدت گرانی به حدی است که میوه‌ها همانند کالایی لوکس خودنمایی کرده و کمتر کسی قدرت خرید آن را دارد.

در حال حاضر نرخ هر کیلو نارنگی ۲۵ هزار، انار ۳۰ هزار، لیموشیرین ۲۵ هزار، پرتقال ۲۷ هزار، خرمالو ۲۶ هزار و سیب درختی ۱۳ و انگور ۲۳ هزار تومان است.

قیمت سبزیجات هم از قافله گرانی‌ها عقب نمانده به طوری که نرخ کالا‌هایی مان ند هویج و کاهو نسبت به ابتدای سال چندین برابر شده است.

افزایش هزینه‌های تولید عامل گرانی میوه است

رضا البرزی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید میوه، مانند هزینه حمل و نقل، حقوق کارگر، بسته‌بندی کالا، سبد میوه و ... سبب افزایش ۷۰ درصدی قیمت میوه نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

وی با بیان‌اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته قیمت‌ها ارزان‌تر بود میزان خرید مردم هم بیشتر بود.

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره بار همدان گفت: از طرفی هم شیوع کرونا سبب کاهش مهمانی‌ها و مجالس شده که خود عاملی برای کمبود تقاضا در بازار میوه است.

البرزی به افزایش قیمت سبزیجات اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش بارندگی و کم آبی سبب کاهش سطوح زیر کشت و در نتیجه کمبود و گرانی کالا‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو هویج به ۱۵ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: با ورود محصولات نقاط گرمسیر به استان شاهد ارزانی کالا‌هایی مانند هویج و کاهی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از کمبود تولید و گرانی گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پارسال تولید بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در استان سبب اشباع محصول و ضرر و زیان کشاورزان شد.


البرزی افزود: باید میزان تولیدات کشاورزان به اندازه نیاز بازار باشد تا برای تولید در سال‌های بعدی هم انگیزه کافی داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار