فرمانداردهلران:
فرماندار دهلران از اختصاص سه هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی عین خوش و دشت عباس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 24 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از این طرح گفت: این طرح در سطح 30 هزار هکتار از اراضی منطقه که شامل 50 هزار هکتار اراضی سامانه گرمسیری مورد نظر رهبر معظم انقلاب در استان ایلام است ، اجرایی می شود که در دولت تدبیر و امید بطور جدی دنبال می شود.
وی افزود: 2 هزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ برای قرارداد با پیمانکاران و یک هزار میلیارد ریال نیز بطور مشترک با استان خوزستان برای خرید امکانات مورد نیاز هزینه می شود.
فرماندار دهلران با اشاره به اجرای این طرح در قالب 11 پروژه شامل پنج پروژه فعال در دشت عباس و 2 پروژه فعال در عین خوش یادآور شد: برای اجرای مرحله نخست این طرح در قالب سه هزار و 500 هکتار اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال هزینه می شود.
سبزی از بهره برداری یک هزار هکتار این طرح در جریان سفر معاون اول رییس جمهور به دهلران خبر داد و افزود: امسال اجرای 15 هزار هکتار این طرح در دستور کار است که تاکنون شبکه های آن 91 درصد و تسطیح بیش از 50 درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اشتغالزایی یک هزار نفری این طرح گفت: با بهره برداری از این طرح ها شاهد رونق کشاورزی، افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.
فرماندار دهلران با اشاره به 103 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان اضافه کرد: این شهرستان نقش مهمی در تولید اکثر محصولات کشاورزی استان دارد و سالانه نیمی از محصولات کشاورزی ایلام را تولید می کند.
سبزی گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی و اجرای پروژه های مهم در این حوزه رو به رشد و موجب تحول در بخش کشاورزی است.

یک میلیارد دلار از صندوق ارزی برای احیای بخش کشاورزی استفاده می شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جریان بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان دهلران از دستور رهبر معظم انقلاب برای برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق ارزی کشور برای احیای بخش کشاورزی خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی گفت: طرح 50 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در استان از دستورات رهبری است که به جد دنبال می شود.
وی از اجرای موفق طرح های دستور رهبری در کشور خبر داد و افزود: این طرح نیز با تلاش و پیگیری وزیر کشاورزی و متولیان بطور قطع با جدیت دنبال و اجرایی می شود.
امام جمعه ایلام بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی برابر برنامه زمان بندی تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود این پروژه در زمان معین شده بهره برداری و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
لطفی با اشاره به استعدادهای کشاورزی استان و بویژه شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: با بهره برداری از این طرح با توجه به کمبود منابع آب شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان ایلام خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار