۱۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در مراکز درمانی ایلام کشف شد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت : 180 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد و غیر بهداشتی در آشپزخانه یکی از مراکز بیمارستانی این استان کشف و ضبط شد
کد خبر: ۱۱۷۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹ 19 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر یونس احمدی بیان کرد: کارشناسان و گروه‌های نظارتی دامپزشکی در شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای و منظم از مراکز آموزشی، تولیدی و درمانی استان در بخش خصوصی و بخش دولتی بازدید و موارد مرتبط با مصرف گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی را بررسی می‌کنند و در همین راستا روز گذشته در یکی از مراکز درمانی با مورد استفاده از مرغ فاسد غیر بهداشتی توسط پیمانکار مواجه شدند.

وی اظهار داشت : با اقدام کارشناسان گروه‌های بهداشتی در این آشپزخانه و باتوجه به مقاومت مسئول آن جهت ورود بازرسان دامپزشکی به محل، دستور قضایی از معاون دادستان استان برای ورود به این آشپزخانه اخذ شد که همکاری و ورود قاطعانه دستگاه قضا در این خصوص ارزشمند است.

احمدی افزود : در بازرسی از این آشپزخانه و با حضور به موقع نیروی انتظامی ۱۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و پرونده تخلف محرز مسئول این آشپزخانه نیز به محاکم قضایی جهت پیگیری بیشتر ارجاع شد.

وی ادامه داد : یکی از مهم‌ترین خلاءها در استان نبود ناظر فنی دامپزشکی در مراکز دارای آشپزخانه است که برابر قانون این آشپزخانه‌ها برای فعالیت بهداشتی خود باید ناظر فنی دامپزشکی و بهداشتی داشته باشند.

احمدی خاطر کرد: شرکت‌های بزرگ نظیر پتروشیمی و پالایشگاه، رستوران ها، سلف سرویس‌های دانشگاهی، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و تمام مراکز دارای آشپزخانه موظف به جذب ناظر فنی بهداشتی و دامپزشکی هستند اما در استان ایلام در آشپزخانه‌های این مراکز تاکنون این قانون عملیاتی نشده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار