اربعین فرصتی بزرگ برای توسعه استان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: اربعین یک ظرفیت عظیم و بزرگ برای استان ایلام است که از فرصت باید برای توسعه استان و معرفی استان در سطح ملی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ 01 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : جمعیت عظیم اربعین که هر ساله ایلام را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می کنند و ظرفیت بسیاری دیگر امروز ایلام را در رده مناطق کم نظیر برای توسعه صنعت گردشگری در کشور قرار داده است.

وی اظهار داشت : مرزی بین‌المللی مهران امروز به یمن اربعین به یک فرصت تاریخی برای توسعه استان مبدل شده است.

شریفی ادامه داد : آداب و رسوم اصیل و فرهنگ غنی در این دیار، آثار به جای مانده از هشت سال جنگ تحمیلی، طبیعت بکر و آب و هوای چهار فصل استان، قدمت تاریخی و آثار باستانی هزاران ساله استان و...از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری در استان است که نیازمند معرفی در سطح کشوری هستند.

وی یاد آور شد : صنایع‌دستی از ظرفیت‌های بزرگ استان برای اشتغال است، مسئولان از برگزاری نمایشگاه‌ها در اربعین حمایت کنند.

شریفی تاکید کرد : این استعداد و هنر صنعتگران هنرمند ایلام نیازمند ظرفیت‌سازی و تقویت شدن است که برگزاری نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی و به‌ویژه در ایام اربعین یکی از راه‌های معرفی هنر استان در زمینه صنایع‌دستی و جلب مشتری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت : یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت‌ها به زائران، زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی تولیدی را فراهم کرد./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار