دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور؛

یک هزار و ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات به زوار اربعین خدمت رسانی می کنند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت : یک هزار و ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات این سازمان در مرزهای مختلف کشور مستقر و به زوار خدمات رسانی خواهند داشت
کد خبر: ۱۱۷۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 02 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ یعقوب سلیمانی بیان داشت : سازمان در ایام اربعین در ۲بخش داخل کشور و در مسیر تردد زوار در کشور عراق خدمات دهی دارد و  ۲۳هزار نیروی امدادگر امسال در زمینه خدمات دهی به زائران مشارکت خواهند داشت.

وی افزود : در بازدیدی که امروز از مرزهای مشترک با عراق انجام شد خوشبختانه اقدامهای مناسبی نظیر نصب مه پاش، کولرها، سایبان، موکب و .. برای زائران فراهم و همه با تمام توان آماده خدمات دهی وفعالیت هستند.

سلیمانی ادامه داد : ۱۸ فروند بالگرد در مرزهای شلمچه و مهران مستقر و در صورت نیاز عملیات امدادسازی را انجام خواهند داد.

وی گفت :  پنج هزار نفر شامل پرستار، پزشک که داوطلبانه برای خدمات زائران حسینی اعلام آمادگی کرده، به منظور ارائه خدمات درمانی در کشور عراق از جمله در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین فعالیت خواهند داشت.

همتی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید، بیان  کرد: امسال با جدیت بیشتر همه مدیران و مسئولان در کنار هم برای خدمات رسانی به زوار قرار گیرند به گونه ای که هیچ زائری با مشکل مواجه نشود و این کار و مأموریت بزرگ را بهتر از سال گذشته انجام شود.

وی اظهار داشت : ایجاد زیرساخت در مهران و ایلام کار برای کشور است و لازم است که در تخصیص منابع توجه بیشتری به این استان صورت گیرد و منابع کافی برای تامین زیرساخت های لازم اربعین در نظر گرفته شود.

همتی ادامه داد :  برخی از شهرستان ها و مناطق استان از جمله هلیلان فاقد ساختمان اداری هلال احمر هستند و لازم است که در حوزه تخصیص آمبولانس ها و اعتبارات نگاه ویژه ای به این شهرستان ها انجام شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار