وزیر کشور ؛

موکبداران زمینه حضور نسل جوان برای ترویج فرهنگ خدمت به زوار حسینی را فراهم کنند

وزیر کشور گفت : موکبداران زمینه حضور نسل جوان را در موکب‌های اربعین برای توسعه و ترویج فرهنگ خدمت به زوار حسینی فراهم کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ 06 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ احمد وحیدی در همایش بزرگ موکبداران بیان داشت :   امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود و خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند و امروز نیز سفره برکت و معرفت اربعین سید الشهدا(ع) برای همگان پهن شده است.

وی افزود : مناسک اربعین همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آیین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور می‌شود اما به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد : اربعین راه و مسیر درست هدایت را برای انسان‌ها روشن کرده است تا همه اقشار و مردم جهان، با تمسک به اربعین امام حسین (ع)، راه درست را بشناسند.

وحیدی یاد آور شد : موکبداران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است از این رو از موکبداران انتظار می‌رود زمینه حضور و جذب جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

وزیر کشور  با بیان اینکه خاصیت موکبداری اربعین این است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند، تاکید کرد : موکبداران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمت به زائران هستند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار