امام جمعه ایلام ؛

استقبال زائران از کنگره عظیم اربعین بهترین فرصت برای دغدغه‌مندان امور دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در این فضای سرشار از معنویت، باید روحانیون مبلغ نسبت به معرفت‌افزایی زیارت، آداب حضور در عراق، دشمن شناسی و اهداف پیام اسرای کربلا را برای زائران بیان کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶ 06 August 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین" اله‌نور کریمی تبار" روز سه شنبه در جمع مبلغان اربعین حسینی این استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی مسیر مهران تا کربلا انجام شده و در این برنامه معنوی و فرهنگی تعدادی از زائران اربعین استان ایلام در قالب پیاده روی، مسیر مهران تا کربلا را طی خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه این برنامه امسال برای اولین بار به صورت آزمایشی انجام می شود، تعدادی از برادران زائر اربعین می‌توانند در این آیین معنوی شرکت کنند و برای سال‌های آینده ساز و کارها مناسب تری برای مشارکت تعداد بیشتری از زائران آقا و خانم فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه استان ایلام به واسطه اربعین و مرز مهران به کشور شناسانده شده است، افزود: ایام اربعین حسینی فرصتی ارزنده برای هنرمندان فعال و شاغل استان در حوزه صنایع دستی است تا آثار خود را به زائران اربعین عرضه کنند و همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام به مسافران اربعین معرفی شود.

وی در خصوص نقش مبلغان روحانی در ایام اربعین هم توضیح داد: اربعین به عنوان حلقه اتصال قیام عاشورا تا ظهور حضرت صاحب امر (عج)، یک رزمایش بزرگ انسانی است که علاوه بر شیعیان، سایر مذاهب اسلامی و ادیان را نیز به سوی خویش فراخوانده و این ایام بهترین فرصت برای اشاعه احکام دینی بین انبوه زائران توسط مبلغان است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مبلغان دینی به عنوان سربازان امام زمان (عج)، باید از هر فرصتی به ویژه در بین نمازهای جماعت برای موعظه و بیان علل و اهداف قیام عاشورا به منظور آگاهی بخشی به زوار استفاده کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد: استقبال زائران از کنگره عظیم اربعین بهترین فرصت برای دغدغه‌مندان امور دینی است که دفاع از دین و ارزش‌های والای الهی را بین زائران اشاعه دهند.

وی اربعین را موسم بیداری خفتگان عنوان کرد و یادآور شد: در این فضای سرشار از معنویت، باید روحانیون مبلغ نسبت به معرفت‌افزایی زیارت، آداب حضور در عراق، دشمن شناسی و اهداف پیام اسرای کربلا را برای زائران بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار تاکید کرد: زائران اربعین باید شمر و یزید زمانه را که همان اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار هستند را بشناسند و در برابر ظلمی که به مردم غزه می شود سکوت نکنند.

وی به مبلغان و روحانیون توصیه کرد: احکام، شرعیات و اهمیت نماز را بین نمازهای جماعت به زائران گوشزد کنند و همچنین معلومات و دانش خود در حوزه‌های مختلف روز را بیشتر و از ظرفیت مساجد نیز استفاده کنند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، تصریح کرد: تناسب بسیار معنا داری بین کار مبلغان مذهبی و خبرنگاران وجود دارد، چرا که هر دو صنف راوی هستند، حضرت امام سجاد(ع) و زینب(س) به عنوان راویان اول صحنه کربلا، این حادثه بزرگ را بدون تحریف به دست ما رساندند و این در حالی بود که دشمنان برای تحریف آن حادثه بزرگ تاریخی تلاش کردند اما موفق نشدند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار، خبرنگاران را قشری پرکار، زحمت‌کش و تاثیرگذار در جامعه برشمرد و گفت: جایگاه رفیع اصحاب رسانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای خبرگان رهبری نیز در این مراسم، اظهار کرد: اربعین حسینی یک انقلاب سیاسی و فرهنگی بود که از اسارت خاندان امام حسین (ع) در مسیر کوفه و شام تا بازگشت به کربلا شکل گرفت و برای نسل‌های بعدی تا امروز و آینده ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین "وعد مرادبیگی" افزود: باید مبلغان با تفکر جهادی و حس وظیفه شناسی نسبت به پیام قیام عاشورا به اربعین ورود کنند و در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی تاکید کرد: مبلغان باید با تاسی و الگوگیری از امام سجاد (ع)، از همه ظرفیت ها و ابزارها چون مسجد، نماز جماعت، ادعیه، گفت و گو با زائران، قرائت قرآن برای گفتمان اربعین در بین زوار استفاده کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار