درصد باسوادی در یزد از میانگین کشوری بالاتر

معاون آموزشی نهصت سوادآموزی گفت: میزان و درصد باسوادی در یزد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۱۷۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 05 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی‌زاده‌ در همایش تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی استان یزد، سوادآموزی را سند ماندگار انقلاب اسلامی و از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که در حال حاضر، پدران و مادران این مرز و بوم به حدی از رشد اجتماعی رسیده‌اند که دیگر مانعی برای تحصیل فرزندان خود نیستند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، سواد نعمتی بود که اغلب برای مردان لازم و ضروری تلقی می شد، افزود: امروز درصد اختلاف سواد بین مردان و زنان به حداقل رسیده و مادران و پدران باسواد، خواستار تحصیل فرزندان و طی مدارج عالی توسط آنها هستند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در شرایطی است که باید برای پیشرفت و ترقی بیشتر آن، دست به دست یکدیگر دهیم و بی سوادی را ریشه کن کنیم.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی تصریح کرد: کشوری که امروز در بسیاری از علوم سرآمد است و به بسیاری از پیشرفت‌های علمی دست یافته، حتی وجود یک بی‌سواد نیز برای آن زیاد است.

مهدی زاده عنوان کرد: استان یزد خوشبختانه توانسته در زمینه ریشه کنی بی سوادی گام‌های خوبی بردارد به نحوی که درصد باسوادی در استان یزد اکنون از میانگین کشوری بالاتر است و یزد جزو استان های برتر در زمینه توسعه سوادآموزی است.

در این مراسم از سوادآموزان برتر استان یزد همچنین اولیای بی سواد دانش آموزان که در قالب طرح های مختلف باسواد شده اند، تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار