کمبود شدید نیروی انسانی انتقال خون یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد از کمبود شدید نیروی انسانی در این دستگاه خبر داد و گفت: جایگزین چندانی به جای 20 نیروی بازنشسته نداشته‌ایم.
کد خبر: ۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 25 April 2015
به گزارش تابناک یزد،نقی تقوایی اظهار داشت: کمبود شدید نیروی انسانی از دغدغه‌های این اداره کل است به نحوی که در اغلب موارد با مشکلات جدی مواجه هستیم اما امکان محدود کردن خدمات را به دلیل نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به خون نداریم.
وی افزود: طی سال‌های اخیر بیش از 20 نفر از کارکنان اداره کل انتقال خون استان یزد بازنشسته شده یا به استخدام دیگر ارگان‌های دولتی درآمده‌اند و تنها چند نفر، آن هم به صورت طرح نیروی انسانی و موقت، جایگزین این افراد شده‌اند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود پایگاه ثابت در بسیاری از شهرستان‌های استان یزد عنوان کرد: به جز یزد فقط در دو شهر دیگر استان، پایگاه ثابت انتقال خون داریم و هفت شهر دیگر فاقد پایگاه ثابت هستند.
وی با اشاره به دایر بودن دو مرکز خونگیری در یزد در میدان ابوذر و آزادشهر و دو مرکز خونگیری در شهرستان‌های میبد و اردکان خاطرنشان کرد: مرکز خونگیری ابوذر از ساعت 7:30 تا 19 هر روز و مرکز خونگیری آزادشهر از ساعت هشت صبح تا 13 و همچنین مرکز خونگیری شهرستان‌های اردکان و میبد از ساعت 7:30 تا 13 هر روز آماده خونگیری و پاسخگویی به اهداکنندگان هستند.
این مسئول ادامه داد: در شهرستان تفت، مهریز، ابرکوه، بهاباد، بافق،‌ خاتم و اشکذر، مرکز اهدای خون نداریم و در مواقع نیاز، تیم‌های سیار انتقال خون به این شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.
وی تاکید کرد: در صورت حمایت فرمانداری‌ها و مسئولان شهرستان‌های یاد شده و نیاز استان، امکان حضور تیم‌های سیار خونگیری در این شهرستان‌ها را فراهم خواهیم کرد.
تقوایی با بیان اینکه خون مردم یزد بر اساس اعلام سازمان انتقال خون از سالم‌ترین خون‌های کشور است، بیان کرد: به طور قطع مشارکت مردم شهرستان‌های دیگر استان یزد در امر خداپسندانه و نیکوکارانه اهدای خون می‌تواند جان بسیاری از بیماران را در سراسر کشور نجات دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار