18 درصد دانشجویان خراسان شمالی در مراکز علمی کاربردی تحصیل می کنند

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی گفت: 18 درصد از دانشجویان موجود این استان واقع در شمالشرق کشور در این مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
کد خبر: ۲۸۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 31 August 2016
امین جودت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: هم اکنون شش هزار و 560 دانشجو در مراکز این دانشگاه ثبت نام شده اند که از مجموع این تعداد چهار هزار و 800 نفر فعال هستند.
وی افزود: این تعداد دانشجو در 12 مرکز تخصصی دولتی و خصوصی در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم تحصیل می کنند.
وی بر مهارت آموزی، اشتغال، ایجاد ثروت تاکید کرد و افزود: تمام تلاش دانشگاه علمی و کاربردی این است تا دغدغه بازار کار را حل کند و رشته هایی را پوشش می دهد که مورد نیاز جامعه باشند و فارغ التحصیلان در پایان بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه ساختار دانشگاه علمی و کاربردی انعطاف پذیری است افزود: این مرکز آموزش عالی اختیار گسترش رشته ها دارد.
وی همچنین از آغاز ثبت نام دانشجویان در این مرکز آموزش عالی خبر داد و گفت: داوطلبان می توانند در 85 رشته کاردانی و 50 رشته کارشناسی برای دوره مهر و آبان ماه ثبت نام کنند که ظرفیت برای سال جاری یک هزار و 500 دانشجو در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 60 درصد مراکز این استان به فضاهای جدید منتقل شده اند و 40 درصد مابقی نیز در مراکزی که بازسازی شده است مستقر هستند و هم اکنون از نظر فضای مشکلی نداریم.

***دخل و خرج برخی از مراکز آموزش عالی خراسان شمالی سر به سر شده است
جودت با بیان اینکه دخل و خرج برخی از مراکز آموزش عالی خراسان شمالی سر به سر شده است گفت: اما هم اکنون مراکز زیان ده نداریم.
وی هدف از مراکز علمی و کاربردی را تامین نیاز نیروی انسانی مورد نیاز عنوان کرد و افزود: طبق براورد و بررسی ها 65 درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن دارای شغل هستند.
وی در راستای گسترش رشته های مورد نیاز جامعه و بخصوص این استان و بازار کار گفت: در این راستا با صنعت تفاهم نامه هایی داریم تا رشته هایی را ایجاد کنیم که نیروی کار در آن رشته ها مورد نیاز است.
وی گفت: همچنین کلاس هایی به صورت تک پودمان برای برخی از شغل ها برای آموزش برگزار می کنیم که این امر می تواند مفید واقع شود.
وی به آموزش تک پودکان بنگاه ها و املاک داران اشاره کرد و افزود: در این دوره این افراد با قانون و مقررات آشنا می شوند که کمکی نیز برای حل مشکلات است.
جودت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساختمان اداری آموزشی استان آماده بهره برداری است افزود: این ساختمان با زیر بنای سه هزار و 500 متر و اعتبار 40 میلیارد ریال از آورده داشته ایجاد شده است که بزودی نقل مکان نیز خواهیم کرد.
خراسان شمالی با 39 واحد دانشگاهی اعم از آزاد،پیام نور، دولتی، فنی و حرفه ای، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و فرهنگیان حدود 40 هزار دانشجو دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار