امام جمعه یزد:ظرفیت مساجد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه یزد گفت: باید از ظرفیت مساجد در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به درستی استفاده شود.
کد خبر: ۳۲۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 01 November 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد با اشاره به افزایش جرم و آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و به تبع آن در استان یزد اظهار داشت: برخی آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است و باید نسبت به کنترل آن چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در هر امری پیشگیری مقدم بر درمان است، عنوان کرد: لازم است دوره‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در استان برگزار شود و اقشار مختلف نسبت به جرائم، آسیب‌های اجتماعی و تبعات آن آگاهی‌های لازم را به دست آورند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باید بر اساس شرایط جامعه به مخاطبان ارائه شود، بیان کرد: این آموزش‌ها زمانی می‌تواند موفق باشد که شاهد آمار جرائم در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری نیز برای پیشگیری از وقوع جرم در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر جا جمعیتی از مردم حضور پیدا کنند، آن فضا برای آموزش و گوشزد کردن مسائل مهم آماده است و مساجد نمونه آن هستند.

ناصری با اشاره به اینکه مساجد فرصت بسیار خوبی برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شغل قضاوت در جامعه اسلامی بیان کرد: کار و نیت در این شغل باید رضای خداوند متعال باشد و قضات باید مراقب باشند به شکلی عمل نکنند که حق‌الناس گریبانگیر آنها شود.

امام جمعه یزد، اخلاص، عدالت‌جویی، قدم در مسیر تامین رضایت حق و ... را از ویژگی‌های مورد نیاز کار قضاوت دانست و افزود: همه قضات ما باید در این مسیر قدم بردارند تا بتوانند به درستی حکم صادر کرده و حق مظلوم را از ظالم بستانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار