فعالیت 47 پایگاه اورژانس در استان ویژه ایام نوروز

کد خبر: ۳۹۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 14 March 2017
به گزارش تابناک یزد،رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، از فعالیت 47 پایگاه اورژانس در سطح استان یزد ویژه ایام نوروز خبر داد.
 دکتر«احمد دهقان» با اشاره به آمادگی کامل اورژانس 115 و تیم های امداد و عملیات استان در ایام عید نوروز، اظهار کرد: از مجموع 42 پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد 27 پایگاه جاده‌ای، 15 پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده‌ای روستایی با بهره‌مندی از 62 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد  و 256 تکنسین در آماده باش کامل بسر می‌برند.

وی افزود: در نوروز 96 برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته جمعی و بروز حادثه، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را انجام می‌دهد و تاکنون از مجموع 10 ماموریت اورژانس هوایی استان، تعداد 16 مصدوم به مراکزدرمانی شهر یزد منتقل شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خاطر نشان کرد: از روز  29 اسفند ماه در هفت نقطه استان شامل عقدا، رباط پشت بادام، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بافق، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاتم، ابرکوه، دهشیر و یزد ایستگاه‌های سلامت با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز مستقر می‌شوند.

دبیر اجرایی کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست نوروز 96  گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن 190 به صورت 24 ساعته مطرح کنند.

دهقان تصریح کرد: واحد EOC دانشگاه مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به عنوان دبیرخانه اجرایی کمیته سلامت نوروزی تعیین شده و تمامی سازمان‌های ذیربط استان در طول  ایام نوروز با این مرکز همکاری می کنند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار