6 هزار نفر در بیمارستانهای یزد بستری شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: حدود 6 هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۸۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 04 April 2018

دکتر علی دهقان افزود: همچنین در این مدت یکهزار و 820 عمل جراحی در بیمارستانهای استان انجام شد.
وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط سه هزار و 190 بیمار به مراکز فوریت های پزشکی بیمارستانهای استان مراجعه کردند اظهار کرد: مجموعا در این مدت 11 هزار و 983 نفر در این مراکز بستری شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تعداد اعمال جراحی سرپایی در اورژانس های بیمارستانی استان را 47 هزار و 648 مورد بیان کرد و گفت: بطور متوسط روزانه 740 نفر در این بخش بستری شدند.
دکتر دهقان اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی 947 مورد زایمان در بیمارستانهای استان انجام و 955 نوزاد متولد شدند که برخی از زایمان ها چند قلو بود.
وی تعداد تصویربرداری انجام شده شامل سونوگرافی ،رادیوگرافی و سی تی اسکن در همین مدت را 11 هزار مورد بیان کرد و یادآور شد: طی مدت یاد شده 69 مورد آنژیوگرافی قلب و 6 مورد هم عمل جراجی قلب باز در بیمارستانهای استان صورت گرفت.
وی ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاری استان افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 302 پزشک متخصص ، 61 پزشک فوق تخصص و 2هزار و 100 پرستار در شیفت های کاری مختلف در بیمارستانهای استان به بیماران خدمات ارائه نمودند.
شهر یزد 819 پزشک عمومی، 405 پزشک متخصص و فوق تخصص، 305 دندانپزشک عمومی و 58 دندانپزشک متخصص دارد.
به گفته پزشکان و آنطور که آمارها نشان می دهد حدود 60 درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب های این استان را هموطنان سایر استان های کشور تشکیل می دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.
تعداد بیمارستانهای خصوصی و دولتی استان 20 باب اعلام شده که 13 مورد آن دولتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار