معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خبر داد

خروج 110 مورد از منابع آبی استان یزد از مدار تأمین آب

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: در پی خشک‌سالی‌های اخیر 110 مورد از منابع تأمین آبی ما به‌طورکلی از مدار خارج و 180 مورد با کاهش چشمگیر آبی روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۵۹۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 01 May 2018

سید هادی موسوی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با معاونین استاندار و مدیران حوزه آب با موضوع ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، از جمعیت 280 هزارنفری روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب استان یزد خبر داد گفت: نیاز آبی ما بالغ‌بر 1380 لیتر است که توان تولید ما در زمان اوج مصرف 880 لیتر بیشتر نبوده و با کمبود 480 لیتری آب روبه‌رو هستیم.

وی افزود: 69 روستا با جمعت 70 هزار نفر از ای مجموعه از 109 لیتر آب انتقالی بهره‌مند می‌شوند.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد تصریح کرد: در پی خشک‌سالی‌های اخیر 110 مورد از منابع تأمین آبی ما به‌طورکلی از مدار خارج و 180 مورد با کاهش چشمگیر آبی روبه‌رو شده است.

موسوی گفت: چاه‌های موجود در تفت و مهریز که از آب باکیفیت برخوردار بوده‌اند امروز از مدار خارج‌شده و چاه‌های کنونی با کاهش سطح کمی و کیفی آب روبه‌رو شده‌اند.

وی در ادامه حضور جمعیت شناور در روستاها را یکی از معضلات آب و فاضلاب روستایی دانست و اذعان کرد: با آمدن فصل تابستان و روزهای اوج مصرف آب استان، عده قابل‌توجهی از مردم، روزهای آخر هفته را به حضور در مناطق ییلاقی روستایی اختصاص داده و این امر به‌خودی‌خود باری مضاعف بر مصرف آب این مناطق است.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در پایان آگاه‌سازی مردم در خصوص اهمیت ویژه رعایت الگوی مناسب مصرف را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و بیان کرد: با همکاری و حضور مردم در عرصه آب است که می‌توان پیشرفت در این عرصه را شاهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار