دکتر«عباسعلی دانافر» در نخستین نشست ستاد غنیسازی اوقات فراغت تابستانی اظهار کرد: از نظر جامعه شناسی میتوان هویت فردی، خانوادگی و پایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد را از طریق گذراندن اوقات فراغت آنان شناسایی نمود .
وی در تعریف اوقات فراغت بر دو ویژگی علاقه و انتخاب آزادانه دانش آموزان تاکید کرد و افزود: برای غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان، نباید از روی اجبار فعالیتی را برای آنان انتخاب کرد بلکه باید به آن فعالیت علاقه داشته و آزادانه آن را انتخاب نمایند .
مدیرکل آموزش و پرورش یزد مهمترین کارکرد اوقات فراغت را کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: باید به صورت علمی و آموزش غیر رسمی و همچنین از طریق شعر و داستان برای اوقات فراغت دانشآموزان برنامهریزی شود.
ساماندهی200 پایگاه درون و برون مدرسهای برای تابستان در یزد
«علی سرداری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: جذابیت و کیفیت برنامهها برای غنیسازی اوقات فراغت دانش آموزان ضرورری است .
وی تصریح کرد: برنامههای اوقات فراغت امسال با شعار اصلی «حمایت از کالای ایرانی و مهارت آموزی» و با هدف زمینه سازی برای تربیت اجتماعی و اشتغال و حضور حداکثری دانش آموزان در برنامهها برگزار میشود .
سرداری اظهار کرد: سال گذشته بیش از 60 هزار دانش آموز از برنامههای اوقات فرغت استفاده کردند.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد 27 كانون فرهنگي تربيتي و شعبات آن در استان، 200پایگاه درون و برون مدرسهای ورزشی، اختصاص پنج اردوگاه استانی و شهرستانی، فعاليت 45 مرکز قرآنی شامل داردالقران ها و غیره، 15 مرکز پژوهشسرا و اعزام دو هزار دانش آموز به اردوهای برون استانی و فعالیت تشکلهای دانش آموزی بسیج، اتحادیه انجمنهای اسلامی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر در قالب اردوهای تشکیلاتی و پایگاههای تابستانی در فصل تابستان براي انجام برنامه هاي اوقات فراغت دانشآموزان ساماندهی شدند.