جزئیات ورود سامانه پر بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: ۶۸۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 23 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده سامانه جدید پر بارشی در استان فعال خواهد بود که با بارش‌های قابل توجه همراه است.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی تا پنجشنبه جو به‌ طور نسبی پایدار خواهد بود و از اواخر این روز فعالیت سامانه بارشی به صورت افزایش ابر شروع می‌شود.
وی افزود: این سامانه از غرب استان وارد شده و صبح روز دوشنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد و پس از آن وضعیت کلی هوا با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.
بهره مند تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه تا اوایل وقت دوشنبه در بعضی ساعت‌ها بارش باران، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه از جمعه شب تا یکشنبه شب خواهد بود که در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اندیشیده شود.
بهره مند افزود: برای تردد در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ حرکت کرده و عشایر از توقف در نزدیکی یا محل عبور رودخانه های فصلی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات استان را دارند تمهیدات لازم را در خصوص ( سرمازدگی، ریزش بهمن و خطر برخورد صاعقه ) اندیشیده و با برنامه ریزی بهتری در برنامه شرکت کنند و تا حد امکان صعود را به زمان دیگری موکول کنند.
بهره مند بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و وزش باد شدید مناسب ترین مکان را برای توقف یا استراحت در نظر گرفته شود .
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشور نیز روز پنجشنبه گفت: فردا جمعه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود که موج جدید بارش ها را به دنبال خواهد داشت.
مسعود حقیقت افزود: فردا و پس فردا در استان های خوزستان، بوشهر به ویژه شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمال خلیج فارس، ایلام ، لرستان و جنوب کرمانشاه بارندگی شدت دارد و موجب آبگرفتگی معابر می شود.
سایت هواشناسی اکیوویدر که به بررسی وضعیت جوی می پردازد جزئیات پیش بینی بارندگی های روزهای جمعه تا دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرده است.
براساس پیش بینی این موسسه، حجم بارندگی در شهر یاسوج روز جمعه 39، شنبه 31 و یکشنبه 44 میلی متر خواهد بود.
بر اساس این پیش بینی اوج بارندگی در یاسوج روز یکشنبه است که همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
در شهر یاسوج بارندگی از روز جمعه بعد از ظهر شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و در ساعاتی نیز متوقف می شود و به تدریج از روز دوشنبه هوا تا حدودی آفتابی خواهد شد.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در شهر سی سخت از اوایل شب جمعه شروع شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت که در ساعاتی نیز متوقف می شود.
میزان بارش باران در این شهر برای روز جمعه 30، شنبه 29 و یکشنبه 36 میلی متر خواهد بود.
برای روز یکشنبه بارش باران همراه با برف پیش بینی می شود و به تدریج از روز دوشنبه هوا تا حدودی آفتابی خواهد شد.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در شهر دهدشت از روز جمعه شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت که در ساعاتی نیز متوقف می شود.
میزان بارش باران در این شهر برای روز جمعه 55 ، شنبه 28 و یکشنبه 37 میلی متر خواهد بود.
در روز جمعه احتمال بارش باران همراه با رعد و برق و در روز یکشنبه با رگبار شدید دور از انتظار نیست.
در مورد شهر گچساران نیز حجم باران در روز جمعه 47، شنبه 18 و یکشنبه 35 میلی متر همراه با رگبار شدید پیش بینی می شود.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در گچساران از جمعه قبل از ظهر آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد و در ساعاتی نیز متوقف خواهد داشت.
برای شهر لنده نیز حجم بارش در روز جمعه 71، شنبه 49 و یکشنبه 38 میلی متر پیش بینی شده است.
برای این شهر بارش از جمعه صبح شروع شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و به تدریج از روز دوشنبه هوا آفتابی می شود.
در روز جمعه بارش باران با رعد و برق و یکشنبه با رگبار شدید همراه خواهد بود.
در شهر باشت نیز حجم بارش در روز جمعه 34، شنبه 20 و یکشنبه 41 میلی متر پیش بینی شده است.
براساس پیش بینی این موسسه، بارندگی در شهر باشت از بعد از ظهر روز جمعه شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت به تدریج از روز دوشنبه هوا آفتابی خواهد شد.
بارش در روز جمعه شهر باشت به صورت رگباری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار