امضای 50 هزار قرارداد بین صنعت و دانشگاه در کشور

مدير کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري از امضای 50 هزار قرارداد بین صنعت و دانشگاه با اعتبار تقریبی هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 27 February 2019

دکتر سیف که در نشست مديران ارتباط با صنعت دانشگاه هاي کشور در یزد سخن می گفت افزود :در تدوين جديدترین شاخص هاي ارزيابي و رتبه بندي دانشگاه ها بايد ميزان ارتباط آنها با صنعت مشخص شود .
وی اظهار داشت اين شاخص ها مي تواند ميزان قرار داد ها با هيئت علمي و ميزان قراردادها با تعداد دانشجو يان دکترا را در بگيرد و آمار و ارقام نشان مي دهد در اين زمينه مي توان کارهاي زيادي انجام داد .
مدير کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري همچنين از رصد اشتغال در دانشگاه هاي کشور خبر داد و افزود بر اساس اين رصد 80 دانشگاه کشور وضعيت اشتغال فارغ التحصيلان خود را بررسي کرده اند که به طور ميانگين 60 درصد آنها مشغول به کار شدند .
رئيس جمعيت ايراني پيشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه هم در اين نشست با اشاره به اينکه بايد از توليدات علمي در جهت افزايش رفاه در جامعه بهره برد .
شفیعی افزود: در اين زمينه صنعت بايد صاحب فناوري ، رقابت پذيري و داراي واحد هاي تحقيق و توسعه و از سويي دانشگاه نيز بايد کارآفرين و ايده پرداز باشد .
وی با انتقاد به اينکه در حال حاضر سازکار مناسبي بين دانشگاه و صنعت وجود ندارد افزود نه تنها دانشگاه هاي ما تئوري محورند و پاسخگوي نيازهاي صنعت نيستند بلکه صنعت ما نيز وارداتي و مونتاژ محورند و نياز به متخصص را حس نمي کنند .
رئيس جمعيت ايراني پيشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با اشاره به موازي کاري در فعاليت هاي علمي در کشور گفت به طور مثال وزارت علوم با تغيير نام به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به منظور تغيير در نوع فعاليت دانشگاهها صورت مي گيرد ولي به موازات آن معاونت علمي و فناوري در کشور تشکيل مي شود که فعاليتي موازي انجام مي دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار