600 فرصت شغلی در خراسان شمالی ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی گفت:68 واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دست ساخت است که با بهره برداری از آن ها برای 600 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
کد خبر: ۷۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 05 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدعلی یوسفی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح های صنعتی را افزون بر یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی در صورتی که این واحدهای صنعتی در کمتر از یکسال به بهره برداری برسند،از تخفیف تا 85 درصدی قیمت زمین واگذاری نیز برخوردار خواهند شد.
رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت:تعدادی از این واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند که در سالجاری نیز به بهره برداری خواهند رسید.
وی تعداد واحدهای صنعتی فعال در شهرکها و نواحی صنعتی 14 گانه این استان را حدود 377 واحد صنعتی با اشتغال حدود سه هزار نفر و سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
یوسفی افزود:هم اکنون 92 درصد از واحدهای صنعتی خراسان شمالی در زمره واحدهای صنعتی کوچک قرار دارند که 41 درصد از اشتغال 13 هزار نفری بخش صنعتی استانی مربوط به این صنایع است.
این مسوول شرکت شهرکهای صنعتی استان اراضی صنعتی قابل واگذاری در شهرکها و نواحی صنعتی را 526 هکتار عنوان کرد که تاکنون 160 هکتار از این اراضی به صنعتگران برای ایجاد واحد صنعتی واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت:24 هکتار از اراضی صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان در سال گذشته به صنعتگران واگذار شده است.

*کمک 27 میلیاردریالی دولت یازدهم به شهرکها
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته و در دولت یازدهم 27 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی در اختیار استان قرار داده شد.
به گفته وی 15 میلیارد ریال از این اعتبار از محل محل بودجه سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران و مابقی در قالب اعتبار ملی به این شرکت داده شده که به نسبت گذشته بی سابقه بود.
وی افزود:با این اعتبار 16 پروژه عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان شمالی که از چند سال قبل به دلیل کمبود اعتبار متوقف بود،فعال شد.
به گفته وی شرکت شهرکهای صنعتی استان در حوزه کمک های اعتباری برای نوسازی و بازسازی رتبه دوم و فنی اعتباری نیز رتبه ششم کشور را طی سال گذشته در بین 31 استان کسب کرد.
در استان خراسان شمالی حدود 400 واحد صنعتی با 11 هزار میلیارد ریال اعتبار و 13 هزار اشتغال فعالیت دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار