آبرسانی به روستاهای بهاربا تانکر

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به روند افزایشی آبرسانی با تانکر به روستاها گفت: هم‌اکنون 10 روستا در شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 02 September 2015
فرماندار شهرستان بهار با اشاره به روند افزایشی آبرسانی با تانکر به روستاها گفت: هم‌اکنون 10 روستا در شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش فارس؛محسن مرادی‌پناه  با بیان اینکه وضعیت آب به علت خشکسالی موجود بحرانی است، اظهار کرد: در شهر مهاجران چاه‌های موجود خشک شده و اکنون به دنبال حفر چاه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 10 روستا هم‌اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: این روند روز به روز در حال افزایش است.

فرماندار شهرستان بهار خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام محصولات کشاورزی، بارش باران و خنکی هوا مصرف آب کاهش یافته و همین در مدیریت مصرف مشترکان اثرگذار است.

وی اضافه کرد: پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی مشکلاتی برای شهرستان بهار به وجود آورده که این مسئله تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

مرادی‌پناه با اشاره به مصرف بیش از 90 درصدی آب در بخش کشاورزی، افزود: مکانیزه کردن آبیاری اراضی کشاورزی و مصرف بهینه مردم در مدیریت بحران آب اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه امسال به علت کمبود آب کشت دوم سیب‌ زمینی افزایش نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: کشت دوم محصولات کشاورزی امسال به علت بی‌آبی ممنوع شد.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه آب شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: این مشکلات ناشی از کاهش دبی آب چاه‌ها و خشکسالی است که بیشتر ناشی از کاهش بارندگی در سال گذشته بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار